دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 83999
منبع : خبرگزاری فارس

پاسخ بنیاد شهید قم به ماجرای دریافت زمین مدیرکل و خودسوزی جانبازان

قم نيوز : در نشست خبری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران قم توضیحاتی در خصوص زمینه دریافت شده از سوی مدیرکل و ماجرای خودسوزی چهار جانباز قمی طی ماه های اخیر ارائه کردند.
پاسخ بنیاد شهید قم به ماجرای دریافت زمین مدیرکل و خودسوزی جانبازان
پاسخ بنیاد شهید قم به ماجرای دریافت زمین مدیرکل و خودسوزی جانبازان
به گزارش قم نیوز مجید شعبانی در نشست خبری که ظهر امروز در بنیاد شهید قم برگزار شد در پاسخ به مسئله ملکی که مدیرکل بنیاد شهید در سال 95 دریافت کرده و در برخی از رسانه‌ها بسیار پررنگ شده است، اظهار کرد: یک جانباز 70 درصد را در نظر بگیرید که از 19 سالگی روی صندلی چرخدار نشسته و دوسوم از زمان عمرش را به این صورت گذرانده است.

وی بیان کرد: با جانباز شدن سردارهاشمی مدیرکل فعلی بنیاد شهید قم در 19 سالگی به دلیل قرار گرفتن کشور در شرایط جنگی، هیچ صندلی چرخداری وجود نداشت و مرحوم پدر خیرایشان نسبت به فروش زمین و املاک خود اقدام کرده و برای درمان او را به آلمان می‌برد.

معاون توسعه نیروی انسانی بنیاد شهید قم گفت: این زمین با طی کردن تشریفات و مراحل اداری و اطلاع مسؤولان بنیاد شهید انتقال یافته و اسناد آن موجود است و بند ج آن نیز استعلام شده و با اندکی سود و 50 درصد مبلغ آن با چک پرداخت شد.

وی افزود: مبلغ اندکی از هزینه یاد شده برای تعمیرات و تجهیز خانه پدری و اسکان ایشان صرف شد و رسانه‌ها نباید به صورت یکطرفه به این مسئله بپردازند.

شعبانی اضافه کرد: تمام مراحل واگذاری این ملک به مدیرکل بنیاد شهید به صورت مستند و قانونی و با اطلاع مسؤولان است.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مطلع که بحث قرمز بودن بند «ج» سردار‌هاشمی را مطرح کرد، گفت: استعلام‌هایی که در این زمینه انجام شده موجود است.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث خودسوزی چهار جانباز قمی بیان کرد: خانواده این جانبازان از بنیاد شهید درخواست کردند که این مسئله ظهور و بروز پیدا نکند اما این موضوع رسانه‌ای شده و دست مایه رسانه‌های بیگانه شد.

تقی پور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید استان قم نیز در ارتباط با واگذاری زمین به سردار‌هاشمی بیان کرد: واگذاری زمین بدون دستور مافوق میسر نیست و حتما باید این فرایند رخ بدهد.

وی با اشاره به خودسوزی 4 جانباز قمی بیان کرد: نخستین کسی که در حوزه معاونین در روزی که نخستین جانباز خودسوزی کرد من بودم و یکی از دو پای من به دلیل شکستگی در گچ بود و با همان وضعیت از طبقه اول خودم را به پایین رساندم اما کار از کار گذشته بود.

مهر انگیز فراینده مسؤول و کارشناس مددکاری بنیاد شهید قم در این ارتباط بیان کرد: نخستین جانبازی که نسبت به خود سوزی در بنیاد شهید اقدام کرد دارای مشکل اعصاب و روان حاد بود و نسبت به شرایطی که داشت واقف نبود.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید در ریزترین مسائل این جانباز را حمایت کرده است، تصریح کرد: زمانی که این جانباز اقدام به خودسوزی کرد در همین ساختمان حضور داشتم اما تا زمانی که خودم را برسانم این جانباز نسبت به خودسوزی اقدام کرده بود.

مدیرحراست بنیاد شهید استان قم نیز در ارتباط با مسئله اخراج نگهبان بنیاد شهید پس از خودسوزی یکی از جانبازان در این نهاد بیان کرد: چندی است که به این سمت می‌رویم که افراد جوان را در راس کار قرار دهیم و دو نفر از نگهبانانی که بالای 50 سال داشتند با نیروی جوان 24 ساله جایگزین شده و نگهبانان پیشین نیز برای قسمت‌های دیگر از آنان بهره گرفته می شود.

وی افزود: یکی از نگهبانان که سن وی بالای 50 سال بود پس از خودسوزی جانباز قمی به سفر عتبات مشرف شده بود که پس از بازگشت وی از سفر در قسمت دیگری مشغول به کار شده است.

علی محمد عینی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید قم نیز در رابطه با خودسوزی جانبازان قمی بیان کرد: نخستین جانبازی که خودسوزی کرد مشکل اعصاب و روان داشت که در بیمارستان ایثار اردبیل بستری بود و به درخواست خانواده به قم منتقل می‌شود و درخواست بستری در بیمارستان اعصاب و روان جعفریه مطرح می‌شود.

وی افزود: براساس قانون بیمه پایه 54 روز در سال است که اگر این سقف پر شود بیمه مکمل نیز قابل پرداخت نیست و یکی از شروط بیمه مکمل پرداخت سهم بیمه پایه است که با توجه به این اوصاف نامه‌ای از سوی معاونت بهداشت ودرمان به بیمه مکمل ارسال شد که با توجه به شناختی که روی این فرد و مشکلاتش وجود دارد و بیمه پایه قبول نمی‌کند هزینه بیمه این جانباز پرداخت شود که در ابتدا مسئله بستری شدن ایشان در اردبیل مطرح شد که بنیاد شهید مخالفت خود را اعلام کرد و مسؤول بیمه نیز با این موضوع موافقت کرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید قم گفت: این بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند و با توجه به اینکه نگهبان توجیه نبوده اجازه ورود به بیمارستان به وی داده نشده است.

این گزارش حاکی است در این نشست یکی از خبرنگاران قم از ابتدای جلسه سوالات خود را پرسید که مدیران بنیاد در پاسخ به وی نکات مطرح شده را عنوان کردند.
خبرنگار پایگاه خبری قم نیوز در پایان گفت که براساس اسنادی که در دست دارد، بخش عمده‌ای از مطالب ذکر شده توسط مدیران بنیاد شهید در خصوص موضوع خودسوزی جانبازان و همچنین مسئله زمین مدیرکل این نهاد نادرست است و اسناد معتبر در این خصوص وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwwn6.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما