کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش بصیرت و پشتیبانی از ولایت فقیه راه نجات ملت ایران است

خبرگزاری فارس , 13 آذر 1398 ساعت 23:44

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: دشمنان مدام در حال تغییر تاکتیک‌های خود برای ضربه به اسلام و انقلاب هستند بنابراین باید همواره هوشیار و پشتیبانی ولایت فقیه باشیم.


 به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه پرسنلی کارکنان این اداره کل با اشاره به ورود اسلام به ایران در 14 قرن پیش اظهار کرد: بعد از آن حکومت‌های متفاوتی در بخش‌های گوناگون ایران شکل گرفته‌اند، برخی دارای قدرت منطقه‌ای بوده‌اند و بعضی دیگر تمام ایران امروز یا حتی فراتر از مرزهای کنونی را شامل می‌شدند.

وی افزود: حکومت‌هایی که با رنگ و لعاب دین و مذهب در ایران شکل گرفتند در چند دسته قابل تقسیم‌بندی هستند؛ در مقطعی شیعیان زیدی در منطقه دیلمان و شمال ایران حکومت کردند و در دورانی دیگر، شیعیان اسماعیلی حکومت را در دست گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه صفویان هم سلسله‌ای با رویکرد مذهبی و شیعی بودند گفت: اما امروز نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر فقه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شکل گرفته و رهبری آن را مرجعیت دینی بر عهده دارد که متفاوت با سایر حکومت‌هاست.

وی ادامه داد: همه حکومت‌هایی که مدعی دینداری و گرایش شیعی‌بوده اند، بر صراط مستقیم نبوده اند وبعضاً دارای انحرافات زیادی بوده اند.

اسکندری به شرایط متفاوت امروز با همه دوران‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر فقه اهل بیت است و تمام قوانین و مقررات هم بر همین مبنا وضع می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تمام ساز و کارهای قانون‌گذاری و اجرایی در کشور بر مبنای فقه شیعی شکل گرفته است گفت: قوانین مجلس شورای اسلامی هم بر مبنای شرع مقدس تدوینی شوند و شورای نگهبان هم وظیفه تطابق آنها را شرع و قانون اساسی را دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های ذاتی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: این نظام دستاوردهای مهمی داشته از جمله اینکه مردم به آن ایمان دارند لذا هر طوفانی هم که به پا می‌شود، ملت پای انقلابشان ایستاده‌اند، دستاورد دیگر امیدی است که در دل محرومان و مستضعفان جهان ایجاد و موجب شده انسان‌های آزادی‌خواه به این نظام به چشم یک تکیه‌گاه نگاه کنند و سومین دستاورد هم یأس و ناامیدی دشمنان اسلام و مکتب تشیع و در رأس آنها استکبار جهانی است البته در عین حال مشکلات و ضعف‌هایی هم وجود دارد که امروز در بعد اقتصادی مشهود است.

اسکندری با بیان اینکه با این همه دستاورد، طبیعی است که دشمنان بیکار نمی‌نشینند و از هر وسیله‌ای برای ضربه به نظام اسلامی استفاده می‌کنند گفت: امام راحل جمله معروفی دارند مبنی بر اینکه پشتیبانی ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسید، در همین قضایای اخیر هم اگر ورود جدی و مقتدرانه رهبری نبود، دشمنان به به این راحتی عقب نشینی نمی کردند البته در این بین بی تدبیری‌هایی وجود داشت که بهانه به دست دشمنان داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: دشمنان مدام در حال تغییر تاکتیک‌های خود برای ضربه به اسلام و انقلاب هستند بنابراین باید همواره هوشیار و پشتیبانی ولایت فقیه باشیم.

وی با تاکید بر افزایش بصیرت و قدرت تحلیل شرایط از سوی همه افراد جامعه عنوان کرد: مشکلات وجود دارند ولی باید بدانیم مسئولیت سنگینی بر دوش ماست که نیاز به مراقبت دارد و بروز اینگونه مشکلات هم از سوی دشمنان امری غیر قابل انکار است.

اسکندری با اشاره به آیات قرآن گفت: انسان از سن بلوغ به بعد خود را در رهن اعمال خود قرار می‌دهد، اگر اعمال نیک داشته باشد در نهایت آزاد می‌شود وگرنه راه نجاتی نخواهد بود. باید همه بکوشیم دیگران را آگاه کنیم از خانه و خانواده خود گرفته تا همکار و همسایه و هرکس که به نحوی با ما مرتبط است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 84055

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84055/افزایش-بصیرت-پشتیبانی-ولایت-فقیه-راه-نجات-ملت-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir