کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود طلاب به عرصه بازیگری آسیب زا است

خبرگزاری فارس , 13 آذر 1398 ساعت 22:46

مدیر مدرسه اسلامی هنر با اشاره به اینکه ورود طلاب به عرصه بازیگری آسیب‌های اجتماعی به همراه دارد، گفت: اشتباه صورت گرفته این است که سلبریتی را با هنرمند اشتباه گرفتیم، بازیگران الزاماً هنرمند نیستند هرچند بازیگرانی نیز داریم که می‌توان عنوان هنرمند را به آنان اطلاق کرد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمدحسین نواب امروز در پیگیری سوژه مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «روحانی بازیگر» اظهار کرد: این‌که مطرح می‌شود حوزه‌های علمیه طلابی را برای ورود به عرصه بازیگری برای نقش‌های روحانی در فیلم‌ها تربیت کنند صحبت درستی نیست که در این صورت این اتفاق می‌بایست برای تمام اقشار جامعه صورت گیرد.

وی ادامه داد: بازیگر شغلش بازیگری است و همه می‌دانند شخصیتش واقعی نیست. هیچ بیننده‌ای آنتونی کوئین را با حضرت حمزه اشتباه نمی‌گیرد، ولی هر جا سخن از حضرت حمزه باشد چهره آنتونی کوئینی که در این نقش بازی کرده در ذهن ما تداعی می‌شود؛ نه آنتونی کوئینی که شاید در نقش‌های فاسد نیز بازی کرده باشد.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با تأکید بر اینکه‌ شان طلبگی بالاتر از ورود به این عرصه است، گفت: بازیگری اقتضائات خودش را دارد. بازیگر کسی است که توانایی بدنی دارد؛ می تواند راحت گریه کند، بخندد و عصبانی می‌شود.

نواب افزود: بازیگری را نمی توان هنرمندی دانست چراکه هنر آمیخته با خلاقیت است و بازیگر خلاقیتی ندارد و طبق فیلم‌نامه بازی می‌کند. بازیگر حظی از مقامات معنوی یک هنرمند را نبرده است و درحالی‌که همه معتقد هستند هنر زندگی انسان را آمیخته بااخلاق می‌کند ولی می‌بینیم میان بسیاری از بازیگران این‌گونه نیست.

وی با اشاره به اینکه ورود طلاب به عرصه بازیگری آسیب‌های اجتماعی به همراه دارد، گفت: اشتباه صورت گرفته این است که سلبریتی را با هنرمند اشتباه گرفتیم، بازیگران الزاماً هنرمند نیستند هرچند بازیگرانی نیز داریم که می‌توان عنوان هنرمند را به آنان اطلاق کرد.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با تأکید بر اینکه در این مدرسه در بخش‌های پژوهشی و آموزش عالی به مباحث نظری هنر مانند اخلاق و هنر، دین و هنر و فلسفه و هنر می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: اعتقادداریم هنر زبان ارتباط است و طلبه‌ها باید در بخش‌های فکری هنر توانایی و تخصص داشته باشند و با محتوای دینی که در اختیاردارند بتوانند آثار فاخر هنری تولید کرده و از طریق آن به نشر معارف دینی بپردازند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 84056

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84056/ورود-طلاب-عرصه-بازیگری-آسیب-زا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir