کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو خبرگان رهبری: مسئولان بی تدبیر پاسخگو باشند

خبرگزاری حوزه نیوز , 13 آذر 1398 ساعت 15:56

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: هدف جبهه استبکار، ایجاد نارضایتی در بین مردم و ایستادن مردم در برابر انقلاب و رهبری است ولی با رهنمودهای رهبری این توطئه فعلا شکست خورد، اما این شرارت ها ادامه دارد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین کعبی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی(ره) در قم برگزار شد با بیان این که مدرسه علمیه دارالسلام می تواند از مدارس آینده دار، تبلیغ محور، قرآن محور و بین المللی باشد، گفت: با داشتن این برنامه ها غیر از این، از طلاب این مدرسه علمیه انتظار نمی رود.

عضو خبرگان رهبری افزود: شیخ زکزاکی با استفاده و بهره گیری از قرآن کریم، توانست بسیار مؤثر باشد و جوانان زیادی را به دین و اسلام دعوت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: این روحانی مجاهد با بهره گیری از منویات امام راحل و قرآن کریم، خسارت زیادی به خودش و خانواده اش زد تا جایی که فرزندانش را به شهادت رسانیده اند و حتی در مسیر حق و حقیقت، خودش هم جراحت زیادی دیده است.

وی بیان داشت: امروز تبلیغ بین المللی، بیان حقایق اسلامی و انتشار جهانی پیام اسلام، برای حل معضلات یکی از نیازهای امروز حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: امروز حل مشکلات جهان، بحران ناامنی، بحران مدیریت سلطه گر، بحران اخلاقی، خانواده، شکاف طبقاتی حتی در بین کشورهای مدرن به وسیله مدیریت جهان بر پایه حق و هدایت و برپایه فکر صحیح امکان پذیر است و اگر این مشکلات وجود دارد چون انسانهای ظالم و طاغوت بر جهان مسلط شدند وانقلاب اسلامی نوری بود برای از بین بردن ظلم و زمینه سازی برای ظهور آن حضرت است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امروز یکی از مسائل مهم برای نشر دین در جهان، تسلط بر زبان بین الملل است، امروز یکی از نیازهای حوزه پاسخ گویی به مسائل دینی، عقیدتی و ارزشی است.

وی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته است که از جمله آن معرفی شیعه به جهان اسلام بوده است. در گذشته کسی از شیعه خبر نداشت، اما امروز درسایه انقلاب، شیعه معرفی شده است و این امر می طلبد حوزه در این مسیر وارد شود و رسالت خود را نسبت به نشر مبانی دینی و معرفی بیشتر شیعه انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ضمن توصیه به طلاب گفت: توصیه ام به طلاب این است قرآن را حفظ کنید، زبان دنیا را بیاموزید، ولی از دروس حوزه غافل نباشید. باید کتابها و دروس حوزه را خوب خواند، ملا شد تا بتوان از اسلام در مجامع بین الملل دفاع و حقایق را بیان کرد.

عضو خبرگان رهبری بابیان این که باید هر طلبه ای برای بیان معارف دینی در حوزه بین الملل سطوحی را بگذراند تا اسلام شناس شود، افزود: اولین سطح تبلیغ است. این سطح از پایه های پایین شروع می شود. برای رسیدن به سطح اول و دفاع از مبانی دینی باید پایه حووزی هر طلبه ای قوی باشد.

وی اظهار داشت: بعد از طی این دوره، طلبه وارد سطح تحقیق و در پایه بالاتر وارد سطح نظریه پردازی اسلام که همان اجتهاد است،   می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ادامه داد:  زمانی طلبه اسلام شناس می شود که بتواند اصول فقه، و منقول و معقول حوزه  را خوب بخواند، بداند و به درجه نظریه پردازی در اسلام برسد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: نظریه پردازی غیر از مرجع بودن است. در این رابطه می توان به متفکران مانند آیات الله مصباح یزدی و جوادی آملی را مثال زد. این بزرگوران نظریه پرداز دینی و در نهایت اسلام شناس می باشند که البته آیت الله العظمی جوادی آملی  مجتهد هم می باشند. بنابراین هر طلبه باید در سطوح تبلیغ، تحقیق و نظریه پردازی قوی باشد تا بتواند دین را در جهان نشر دهد و از معارف دینی دفاع کند.

وی در ادامه بیان داشت: دولت در اسلام مبتنی برامانت، عدالت و... است. هر کسی نمی توانداهل امانت باشد، کسانی می باشند که از سوی خدا منصوب شده اند و آنها هم رهبران دینی می باشند و در عصر غیبت این جانشینی به ولایت فقیه می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: هدف در اسلام کسب قدرت نیست، قدرت وسیله ای برای تحقق اهداف دولت است که شامل هدایت، قرب الهی، ایجاد نظم و امنیت، تأمین حداقل های معیشتی برای مردم و عدالت اجتماعی است که در حقیقت به همه اینها امانت گفته می شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: بهترین موعظه این است که امانت به اهلش برسد و عدالت اجتماعی در جامعه به وسیله رهبران الهی اجرا شود و جامعه از نعمت الهی و امامت برخوردار شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: در چنین جامعه ای همه باید از خدا و قانون الهی اطاعت کنند تا به اهداف برسند. همه باید مطیع انبیای الهی و جانشینانش باشند تا شاهد برقراری امنیت، عدالت اجتماعی و... در جامعه باشیم.

وی بیان داشت: اگر در جامعه ای اختلاف فکری، اجتماعی سیاسی و ... ایجاد شد، باید به وسیله قانون که خدا و پبامبر(ص) و جانشینانش بیان کردند، برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: اما درباره شرایط فعلی کشور و حوادث اخیر باید بگویم بنزین بهانه برای شرارت بود و موضع گیری رهبرانقلاب برای جلوگیری از نفوذ بزرگ دشمنان انجام شد.

عضو خبرگان رهبری افزود: هدف این بود در انتخابات برنامه هایشان را شروع کنند، اما بحث گرانی بنزین که پیش آمد، آنها هم این را بهانه ای برای شرارت کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: امروز جنگ جبهه استکبار با ایران از طریق جنگ سایبری،  جنگ تحریمی و ایجاد جنگ فتنه و نفوذ در کشور از طریق همپیمانانشان در داخل کشور است.

وی بیان داشت: امریکا نیروها را علیه ایران بسیج، اسرائیل کار طراحی، منافقین رسالت شان در قبال ایران، آشوب و عربستان هزینه مالی می کند. این نشان می دهد برنامه اخیر هدف مند بود که با درایت و رهنمودهای رهبر انقلاب شکست خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: هدف جبهه استبکار، ایجاد نارضایتی در بین مردم و ایستادن مردم در برابر انقلاب و رهبری است ولی با رهنمودهای رهبری این توطئه فعلا شکست خورد، اما این شرارت ها ادامه دارد.

عضو خبرگان رهبری افزود: رهبر انقلاب رفع مشکلات حوادث بعدی را در ایجاد امنیت به وسیله نیروهای مقاومت، ایجاد گشت هایی به وسیله نیروهای مقاومت بسیج در محله ها، ایجاد رونق تولید، حضور فعال مردم در صحنه و شکل گیری مجلس فعال و انقلابی و روشنگری در شبکه های مجازی می دانند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده و گام دوم انقلاب، گام خودسازی، تمدن سازی و هم اکنون هم شور خوبی در بین جوانان ایجاد شده است.

وی با اشاره به رسالت روحانیت بیان داشت: روحانیت باید مأموریت تاریخی خود را در تعمیق بخشی معارف اسلام، مبارزه با بدعت ها، انحرافات و پیش برد بیانیه گام دوم انقلاب و دفاع از حقوق مردم انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: امروز باید روحانیت جلوتر از همه مطالبه گر باشد. نباید گرانی بنزین مشکلات دیگری برای مردم ایجاد کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: این گرانی بنزین قطعا ناشی از بی تدبیری بعضی از افراد هست و باید بعد از تحقیق وتقحص این افراد شناسایی و نسبت به عملکرد نادرست و نابخردشان پاسخ گو باشند.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 84058

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84058/عضو-خبرگان-رهبری-مسئولان-بی-تدبیر-پاسخگو-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir