کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیستم آبیاری قطره‌ای باغات اسدآباد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری تسنیم , 14 آذر 1398 ساعت 19:52

با حضور وزیر جهاد کشاورزی سیستم آبیاری قطره‌ای باغات در روستای جنت‌آباد اسدآباد به مساحت ۴۶.۵ هکتار افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.


به گزارش قم نیوز سقراط بیرنگ بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح سیستم آبیاری قطره‌ای باغات اسدآباد اظهار داشت: این طرح با سرمایه گذاری 7 میلیارد و 100 میلیون تومان اجرا شده که از این میزان اعتبار بیش از 5.5 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از محل صندوق توسعه تعاون  و یک میلیارد و 600 میلیون ریال از محل آورده متقاضی بوده است.

بیرنگ  با بیان اینکه از مساحت 46.5 هکتاری این طرح 36 هکتار  را به صورت تلفیقی سیستم قطره‌ای و 7 هکتار  را کلاسیک ثابت زمینی شامل می‌شود، افزود: در حال حاضر این طرح برای  9 نفر ایجاد اشتغال پایدار کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد تصریح کرد: به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و نگهداری، هزینه‌های جاری کمتر، دبی بالا، امنیت بیشتر، کوتاه شدن زمان اجرای پروژه وعدم یخ زدگی در ایستگاه، طرح فوق دارای پمپاژ مستقیم است، عنوان کرد: از 17 هزار هکتار آبیاری تحت فشار  اجرا  شده در این شهرستان، 15 هزار و 80 هکتار مجهز به سیستم آبیاری بارانی، 650 هکتار مجهز به سیستم قطره‌ای و تیپ و 900 هکتار از اراضی نیز مجهز به سیستم کم فشار هستند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 84080

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84080/سیستم-آبیاری-قطره-ای-باغات-اسدآباد-بهره-برداری-رسید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir