کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخریب منابع طبیعی با اجرای بدون برنامه برخی پروژه‌ها

خبرگزاری فارس , 15 آذر 1398 ساعت 13:44

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تاکنون نامهربانی‌های زیادی با حوزه‌های منابع طبیعی شده و توسعه بی‌رویه شهرنشینی و برنامه‌نداشتن در اجرای برخی پروژه‌ها موجب تخریب منابع طبیعی شده است که جبران این تخریب‌ها باید دنبال شود.


به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در آیین آغاز به‌کار نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» که ظهر امروز در سالن جلسات تعاونی کشاورزی دامداران قم و حومه برگزار شد، ضمن تقدیر از انتخاب استان قم به‌عنوان میزبان این طرح ملی اظهار کرد: امیدواریم به برکت عنایت حضرت معصومه(س) این طرح در سطح ملی با موفقیت و به شیوه مطلوب دنبال شود.

وی مطرح کرد: امروزه یکی از مباحث مهم که در توسعه پایدار مورد توجه قرار می‌گیرد موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست است؛ تاکنون نامهربانی‌های زیادی با این حوزه‌ها شده و توسعه بی‌رویه شهرنشینی و برنامه‌نداشتن در اجرای برخی پروژه‌ها موجب تخریب منابع طبیعی شده است که جبران این تخریب‌ها باید دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: طی سال‌های اخیر به همت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین ادارات‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کارهای قابل توجهی در سطح ملی به ویژه در سطح استان قم انجام شده که قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: درختکاری در آموزه‌های دینی ما توصیه شده است و امیدواریم این فعالیت‌های اداره‌کل منابع طبیعی استمرار یابد تا تهدیدهای مختلف کاهش یابد و بتوانیم به سرزمین سرسبزی برسیم که این هدف دوری نیست چراکه ملت در هر عرصه‌ای وارد شدند توانستند به موفقیت برسند و در این عرصه نیز می‌توانند پیروز شوند.

بهشتی تصریح کرد: در استان قم نیز نشست‌های مختلفی با دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده و کارهای مطلوبی انجام شده است اما حمایت‌های ملی نیز می‌تواند در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها تاثیرگذار باشد.

وی از فعالیت تشکل‌ها و نهادهای مردمی در استان قم یاد کرد و گفت: طرح‌های بزرگ با مشارکت مردم به نتیجه می‌رسد و امیدواریم همانند سایر عرصه‌ها که با حضور مردم به نتیجه رسیده‌ایم در عرصه منابع طبیعی نیز به نتایج مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 84092

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84092/تخریب-منابع-طبیعی-اجرای-بدون-برنامه-برخی-پروژه-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir