شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 84113
منبع : خبرگزاری فارس

مدارس نباید در انتخابات وجه مصالحه شوند

قم نيوز : استاندار قم گفت: مدارس نباید وجه مصالحه در انتخابات شوند و از دانش آموزان استفاده ابزاری صورت بگیرد.
مدارس نباید در انتخابات وجه مصالحه شوند
مدارس نباید در انتخابات وجه مصالحه شوند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به واگذاری زمین‌های آموزشی در استان قم اظهار کرد: قرار است که 9 زمین آموزشی دیگر برای احداث فضای آموزشی در استان واگذار شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های خدمت رسان برای ارائه خدمت به مدارس جدید الاحداث مکلف هستند و تخصیص اعتبارات در این زمینه در اولویت استان قم است.

استاندار قم افزود: موضوعات پژوهشی در آموزش و پرورش استان باید کاربردی و برای پاسخ به نیازهای قم باشد تا پژوهش‌های صورت گرفته تنها در قفسه کتابخانه‌ها خاک نخورد.

سرمست با اشاره به انتخابات مجلس اظهار کرد: مدارس نباید وجه مصالحه در انتخابات شوند و از دانش آموزان استفاده ابزاری صورت بگیرد، ولی آموزش و پرورش می‌تواند بیشترین نقش را در زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد، باید شور و نشاط سیاسی در مدارس قم رقم بخورد.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز بیشترین همکاری را در زمینه احداث مدارس در استان قم دارند و از همکاری این خیرین برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر در استان استقبال می‌کنیم.

استاندار قم افزود: استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی کمتر از میانگین کشوری است، اما کمک‌های خیرین موجب شده است که بخشی از مشکلات استان قم در این زمینه رفع شود، با وجود مشکلات فضای آموزشی در استان، دبیران قمی به گونه ای عمل کردند که استان سهم شایسته ای را در زمینه قبولی‌های کنکور سراسری و المپیادها کسب کرده است.

سرمست ایجاد دغدغه پژوهش در دانش آموزان استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: دانش آموزان استان در مدارس باید به گونه ای تربیت شوند که مسؤولیت پذیر در تمام عرصه‌ها باشند.

وی ادامه داد: باید آموزش و پرورش از انتقال مخزنی اطلاعات به دانش آموزان خارج شود و به گونه ای عمل کند که دانش آموزان کارآفرین بار بیایند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: امیدواریم که فضای نشاط سیاسی در دانشگاه‌های استان به وجود بیاید.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgwq97.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما