شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : 84123
منبع : خبرگزاری تسنیم

حال و هوای قم در سالروز رحلت حضرت معصومه(س)

قم نيوز : شهر مقدس قم در سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها سوگوار شده و اقشار مختلف مردم با برگزاری آیین‌های مختلف مشغول سوگواری و عزاداری هستند.
حال و هوای قم در سالروز رحلت حضرت معصومه(س)؛ حرم اهل‌بیت (ع) در سوگ کریمه اهل‌بیت(س)
حال و هوای قم در سالروز رحلت حضرت معصومه(س)؛ حرم اهل‌بیت (ع) در سوگ کریمه اهل‌بیت(س)
به گزارش قم نیوز هم‌زمان فرا رسیدن سال روز ارتحال حضرت معصومه(س)شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزا شد. ‌

بیرق‌های سیاه عزا برگنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابان‌ها و میدان‌ها افراشته شده و هیئت‌های سینه‌زن و زنجیرزن سیاه‌پوش بر گرداگرد حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، بر سر و سینه می‌زنند.

از نخستین ساعات صبح امروز دسته‌های سینه‌زنی از نواحی مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت کرده و سخنرانان و مداحان با خطابه و مدیحه‌سرایی گوشه‌ای از زندگی کریمه اهل بیت(ع)را برای سوگواران بیان کردند.

امروز هیات‌های عزاداری در قالب دسته‌های سینه‌زن و زنجیرزن از قم و سایر مناطق کشور، در حرم بانوی آب و آیینه اجتماع کرده‌اند و با عزاداری خالصانه خود گوشه‌ای از ارادت و عشق به خاندان اهل‌بیت(ع) را به نمایش گذاشته‌اند.

 خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها و مردم مومن و متدین قم نیز در «بیت النور» (محل اقامت حضرت معصومه سلام‌الله علیها در زمانی که در شهر مقدس قم سکونت داشتند) اجتماع کرده و ضمن حرکت به سمت حرم مطهر با مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت به عزاداری مشغول هستند.

 صحن‌ها و شبستان‌های مختلف حرم مطهر این بانو مملو از جمعیتی داغداراست که ضمن عزاداری ، زیارت‌نامه بانوی کرامت را قرائت می‌کنند، همچنین سخنرانان گوشه‌هایی زندگانی و شخصیت گوهربار خواهر گرامی امام هشتم را تبیین می‌نمایند.

مراسم عزاداری ارتحال حضرت معصومه(س)با حضور عاشقان و شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) در دفاتر مراجع و علما برگزار شد.

همچنین اجتماع بزرگ هیئات مذهبی استان قم به مناسبت رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها حرم مطهر در شبستان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه برگزار شد،آئین جاروکشی حرم مطهر نیز با حضور خادمین آستان قدس رضوی حرم مطهر در صحن مطهر امام رضا علیه السلام  برگزار شد.

هم‌اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای گروه کثیری از زائران و شهروندان عزادار قم است که در قالب دسته‌های سینه‌زن و زنجیرزن جهت عزاداری و عرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد این حرم مطهر می‌شوند.

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمدند تا با شرکت در مراسم سوگواری این مصیبت را به امام عصر(عج) تسلیت بگویند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxzn6.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما