يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : 84151
منبع : خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: مسئولیت طلبه به پهنای انقلاب اسلامی است

قم نيوز : رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مسئولیت طلبه به پهنای انقلاب اسلامی است؛ زیرا تجسم امروز اسلام ناب، انقلاب اسلامی است بنابراین مسئله‌های فروانی باید در مقابل طلبه باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: مسئولیت طلبه به پهنای انقلاب اسلامی است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: مسئولیت طلبه به پهنای انقلاب اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمد قمی در نشست "خرمشهرها و عرصه فرهنگ؛ نقش حوزه و روحانیت" که ظهر امروز در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: طلاب باید مسائل مهم نظام را در مباحثه علمی خود مطرح کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین است، تبیین شغل انبیاست و رسالت آن‌ها امروزه به دست طلاب صورت می‌گیرد و بسیج طلاب باید مسئله امروز نظام را تشخیص و به تبیین آن بپردازد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد:مهم‌ترین وظیفه روحانیت گفتمان سازی است، طلبه‌ها باید در مباحث علمی خود به مباحث مربوط به وظایف خود نیز بپردازند.

قمی با تأکید بر اینکه یکی از ضرورت‌های بسیج مقاومت طلبگی، تبیین معارف دینی و ارکان انقلاب است،گفت: گفت: طلبه انقلابی امروز کسی است که برای تحقق دین، تشخیص درست از وقایع و مسائل داشته باشد و حول و محور همان مسئله مهم انقلاب به رسالت خود بپردازد.

وی ادامه داد: پرداختن به مسئله دارای اولویت امام و بار برداشتن از دوش ایشان شاید جلوه‌ای از یاری‌رساندن به امام باشد که امروزه باید گفت نایب امام عصر که  محل دسترسی ماست مسئله‌های فراوانی نسبت به انقلاب دارند و باید مهم‌ترین آن مشخص شود؛ مسئولیت طلبه به پهنای انقلاب اسلامی است؛ زیرا تجسم امروز اسلام ناب، انقلاب اسلامی است بنابراین مسئله‌های فروانی باید در مقابل طلبه باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه هم‌اکنون جنگ اصلی، جنگ اراده‌هاست،عنوان کرد: دشمن اراده مردم را هدف قرار داده است، مردم‌سالاری دینی که امر تقلیدی از غرب نیست و از نهج‌البلاغه بیرون آمده ‌برای همین مردم باید خود را آماده مقابله فتنه‌ها کنند.

قمی بابیان اینکه از امام خمینی(ره) آموخته‌ایم تا شرک و کفر وجود دارد مبارزه هست و تا مبارزه هست ما نیز هستیم،گفت: می‌خواهیم پرچم لا اله الا الله را بر فراز قله قرار دهیم، جنگ اصلی امروز است زیرا همه دشمنان برای ریشه‌کنی انقلاب تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:از نقطه‌های عطف ما این است که نمی‌توانیم یک تجربه تاریخی را نقد کنیم چنانچه گفته شد که می‌خواهیم هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی مردم و بسیاری از مشکلات امروزی برگرفته از این تفکر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizzav.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما