دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 84169
منبع : خبرگزاری فارس

برنز آسیا و سهمیه پارالمپیک 2020 با درخشش ملی‌پوش ایثار شیمیدُر قم

قم نيوز : ملی‌پوش تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمیدُر قم همراه با تیم ملی بزرگسالان ایران به مقام سوم و نشان برنز پیکارهای 2019 قهرمانی آسیا و اقیانوسیه دست یافت.
برنز آسیا و سهمیه پارالمپیک 2020 با درخشش ملی‌پوش ایثار شیمیدُر قم
برنز آسیا و سهمیه پارالمپیک 2020 با درخشش ملی‌پوش ایثار شیمیدُر قم
به گزارش قم نیوز بازی‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در فاصله کمتر از یک سال تا مهمترین رویداد ورزشی سال 2020 جهان یعنی مسابقات پارالمپیک توکیو با حضور مدعیان کسب سکوهای اول تا سوم و سهمیه پارالمپیک در شرق قاره کهن به میزبانی کشور تایلند به انجام رسید.

در این دوره از مسابقات تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران متشکل از بهترین بازیکنان شاغل در لیگ‌های داخلی و بسکتبالیست‌های فعال در خارج از کشور به مصاف رقبای آسیایی خود رفت، تیمی که محمد محمدنژاد ملی‌پوش تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمیدُر قم نیز عضو آن بود و سرانجام روی سکوی سوم جای گرفت.

محمد محمدنژاد که پیش از این بارها تیم ملی کشورمان را در میادین بین‌المللی، آسیایی، جهانی، بازی‌های آسیایی و مسابقات پارالمپیک همراهی کرده و افتخارات زیادی در کارنامه دارد، یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در این دوره بود، مسابقاتی که با عنوانAOZ  به انجام رسید و ایران سوم شد.

ملی‌پوشان ایران با برتری 64 بر 60 مقابل چین شروع خوبی در این پیکارها داشتند اما دو مسابقه بعدی خود را برابر تیم ژاپن با نتیجه 71 بر 51 و تیم استرالیا با حساب باختند و ۷۸ بر 55 نتیجه را واگذار کرد .

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در چهارمین مسابقه خود تیم ملی تایلند میزبان رقابت‌ها را برد و با تداوم این روند به جمع مرحله نیمه نهایی و چهار تیم برتر راه یافت، مرحله‌ای که با حضور در آن جواز حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کردند و یک بار دیگر حریف استرالیا شدند اما با نتیجه 77 بر 65 باختند تا به دیدار رده‌بندی بروند.

شاگردان مازیار میرعظیمی در آخرین بازی خود که دیداری از مرحله رده‌بندی بازی‌های 2019 بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بود برابر تیم ملی ژاپن قرار گرفتند و برای ایستادن در جایگاه سوم با نتیجه 66 بر 55 چشم‌ بادامی‌ها را مغلوب کردند تا با نشان برنز به کار خود پایان دهند و راهی پارالمپیک شوند.

در شرایطی که این دوره از مسابقات با حضور 14 تیم به میزبانی تایلند برگزار شد، تیم‌های ملی‌ استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و ایران و چین اول تا چهارم شدند و مجوز حضور در پارالمپیک 2020 توکیو را کسب کردند، ضمن اینکه در بخش بانوان نیز سه سهمیه پارالمپیک توزیع شد اما تیم بانوان ایران به مقام پنجم رسید.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchwzn6.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما