دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 84174
منبع : خبرگزاری مهر

۱۴ منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد قم خریداری شده است

قم نيوز : مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ منزل مسکونی با اعتبار هشت میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال برای مددجویان کمیته امداد قم خریداری ‌شده است.
۱۴ منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد قم خریداری شده است
۱۴ منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد قم خریداری شده است
به گزارش قم نیوز یوسف رشیدی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان قم فاقد مسکن هستند، اظهار داشت: کمبود اعتبار و رشد چند برابری قیمت مسکن مانع خانه ‌دار شدن این خانواده‌ها شده است و سرپرست بیشتر این خانواده‌ها زنان هستند.

وی تصریح کرد: خانواده‌های تحت پوششی که سرپرست آن‌ها فوت‌ شده، تعداد نفرات آن‌ها بیش از سه نفر باشد، منزلی نیز به نام آن‌ها نباشد و تاکنون زمین و یا مسکنی از دولت دریافت نکرده باشند در اولویت خرید مسکن هستند.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم گفت: در حال حاضر هیچ مددجویی در نوبت خرید و احداث مسکن نیست.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ خانواده شرایط دریافت مسکن را دارند، افزود: متأسفانه میزان آورده این خانواده‌ها با مبلغی که کمیته امداد برای خرید مسکن این افراد اختصاص می‌دهد، جوابگوی خرید منزل مسکونی نیست.

رشیدی بیان کرد: از مردم و خیرین استان تقاضا داریم که برای خانه دار شدن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در نوبت دریافت وام تعمیرات مسکن هستند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال در بخش مسکن هزینه شده است.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۳۰ مورد تعمیرات مسکن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال انجام و ۱۴ منزل مسکونی نیز با اعتبار هشت میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال خریداری ‌شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در بخش تعمیرات مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به ۷۸۶ متقاضی پرداخت شده است، افزود: همچنین برای احداث ۲ واحد مسکن روستایی مبلغی بالغ بر ۳۸۴ میلیون ریال پرداخت ‌شده است.

رشیدی اظهار داشت: طی سال گذشته برای خرید ۱۰۸ واحد مسکن شهری اعتبار ۴۷ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال و برای بهسازی ۳۳ سرویس بهداشتی منازل مددجویان ۸۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۷۱ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال به مددجویان پرداخت‌شده است، گفت: برای خرید مسکن به‌طور میانگین ۵۰۰ میلیون ریال به هر متقاضی در قالب ۲۰۰ میلیون ریال وام و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت‌شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdof0j.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما