دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 84177
منبع : خبرگزاری مهر
استاد بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی:

مردم اجازه نمی‌دهند انقلاب اسلامی به دست نااهلان بیفتد

قم نيوز : استاد بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: برای انقلاب اسلامی خون ریخته شده ‌و مردم اجازه نمی‌دهند انقلاب اسلامی به دست نااهلان بیفتد.
مردم اجازه نمی‌دهند انقلاب اسلامی به دست نااهلان بیفتد
مردم اجازه نمی‌دهند انقلاب اسلامی به دست نااهلان بیفتد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد علی سالک در نشست معرفی کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی که در مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، با بیان اینکه اگر جامعه‌ای فهم و درکش به طراز فهم امام(ع) نرسد سبب خانه نشینی امیرالمؤمنین(ع) می‌شود، افزود: اگر مقداری فهم جامعه به فهم امام(ع) نزدیک شود انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.

وی افزود: نخستین و مهم‌ترین موضوعی که پیش روداریم تحول معنوی است، وقتی می‌گوییم مکتب انقلاب اسلامی یعنی مکتبی که بر اساس دین و قرآن کریم است.

استاد بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری برای همه دولت‌ها افق و برنامه کلان و سند چشم‌انداز را مشخص کرده اند، افزود: برنامه‌های پنج ساله و چارچوب‌ها توسط رهبری انجام‌شده و تذکرات خاص را به همه دولت‌ها داده‌اند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: انسان اگر هوای نفس خود را مراقبت نکند آیات الهی و روایت و احادیث را متوجه نمی‌شود، انسانی که گرفتار هوای نفس شد کلام نائب امام زمان(عج) را درک نمی‌کند.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه برخی افراد قصد توجیه منویات مقام معظم رهبری را دارند، افزود: مردم نجیب ایران اسلامی هیچ‌گاه سخنان مقام معظم رهبری را توجیه نمی‌کنند و نمی‌گویند که کار خودمان را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران در کنار مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را پیش می‌برد، افزود: کسی باید درباره انقلاب صحبت کند که شهید داده و برای آن هزینه کرده ‌و امام راحل و انقلاب اسلامی را به‌خوبی فهمیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه هرچقدر تلاش کنیم به‌پای شهدا و رزمندگان نمی‌رسیم، افزود: باید خاک چادر مادران شهدا را سرمه چشمان خود کنیم و احساس نکنیم که ما در کارهای خود بهتر از دیگران هستیم بلکه باید کلام رهبری را به‌خوبی متوجه شده و پیاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر شهدا امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: نباید از غافله شهدا جا بمانیم زیرا برای انقلاب اسلامی خون ریخته شده ‌و مردم اجازه نمی‌دهند انقلاب اسلامی به دست نااهلان بیفتد.

حجت الاسلام سالک گفت: برای پیروزی انقلاب اسلامی برخی افراد شکنجه شدند و مبارزه کردند و در هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان با دشمن جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و یا جانباز شدند و به وظیفه خود عمل کردند.

وی ادامه داد: پس از جنگ برخی افراد نیز با خون‌دل ارزش‌های انقلاب را به دست گرفتند و حرف شنیدند، ولی ما چکار کردیم و تازه اول راه قرار داریم و باید به خودمان برگردیم.

استاد بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید خود را برای ورود در جبهه‌ای که عرض و طولش قلب و جان انسان‌هاست و علیه باطل و استکبار جهانی اقدام می کند، آماده شویم، افزود: فتنه ۸۸ پوست‌اندازی و تولدی به‌سوی اهداف شد که این فتنه پس از هشت ماه به پایان رسید ولی فتنه ۹۸ به مدت چند ساعت توسط مردم جمع شد که این موضوع به خاطر فهم ملت ایران است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcguq97.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما