دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 84189
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی:

شکل گیری دولت اسلامی نیاز به تحول معنوی دارد

قم نيوز : برای تداوم انقلاب و جامعه اثر گذار باید موانع را رفع کرد و این مسئله زمانی محقق می شود که شاهد تحول معنوی باشیم.
شکل گیری دولت اسلامی نیاز به تحول معنوی دارد
شکل گیری دولت اسلامی نیاز به تحول معنوی دارد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد علی سالک در نشستی که با موضوع مکتب انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه معصومیه در قم برگزار شد، با بیان این که فهم از انقلاب در دفاع از انقلاب است، گفت: برای دفاع از انقلاب ابتدا باید آن را درک کرد و فهمید و سپس به تبیین آن پرداخت.

مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان این که پیامبر(ص)با انقلاب خود به دنبال تحقق حق و اسلام بود، افزود: منظور از حق، توحید و کلمةالله است چرا که پیامبر(ص) انقلاب کرد تا همه به توحید برسند.

وی با این که رسیدن به حق موانعی دارد و انبیاء آمده اند تا موانع را بردارند و مردم را به رشد برسانند و در این مسیر همه تلاش خود را بکار گرفته اند، اظهار داشت: حق موضوعی است که انسانهای آزای خواه دنبال آن می باشند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که انقلاب امام راحل در ادامه همان مسیر انقلاب انبیاء الهی است و ایشان مسیر حق طلبگی را به معنای واقعی اجرا کردند، افزود: انقلاب امام راحل نیز همانند انقلاب انبیاء با موانعی مواجه است و برای تداوم نیازمند به رفع آن موانع دارد، گفت: انقلاب انبیاء الهی هم دارای موانع بودند و انبیاء الهی و بع خصوص پیامبر خاتم(ص) همه تلاش خود را برای رفع موانع بکار بستند.

مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان این که انبیاء قبل از انقلاب مشغول تربیت فردی، در مراحل بعد تربیت اجتماعی، کادر سازی، امت سازی و سپس تحول معنوی بودند اظهارداشت: معتقدیم شکل گیری دولت اسلامی نیازمند به ابزاری دارد که از جمله آن کادر سازی، تربیت فردی و اجتماعی افراد است و قطعا در این چنین جامعه و دولت اسلامی است که مردم به سمت بهشت رهنمود می شوند.

حجت الاسلام سالک افزود: تحول معنوی می تواند قبل از انقلاب و همراه با تربیت فردی شروع شود. پیامبر(ص) با تربیت افرادی مانند مقداد و اباذر و... مقدمه دولت اسلامی خود را فراهم کرد.

مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی بیان داشت: پیامبر(ص) قبل از شکل دادن امت مدینه، افرادی را تربیت کردند که جزء خواص از حق بودند.

حجت الاسلام سالک گفت: اما نباید فکر کرد که بعد از انقلاب پیامبر(ص) در این چنین جامعه ای اختلاف نباشد، چرا که هر کسی به اندازه فهم خود انقلاب پیامبر(ص) را درک می کند.

مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی افزود: همین اختلاف فهم یکی از موانع است، اما برای رفع آن تلاش شده است.

وی بیان داشت: امروز اگر فهم مردم به تراز ولی فقیه نرسد، باعث می شود که خیلی از اتفاقات در انقلاب بیافتد. اگر فهم شان مقداری به فهم ولی فقیه برسد، انقلاب شکل می گیرد ولی نباید انتظار کار بزرگ در چنین جامعه ای داشت.

حجت الاسلام سالک گفت: به همین دلیل در زمان انقلاب به اندازه فهم مردم، کلام ولی فقیه محقق می شود.

مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی افزود: هر چه قدرفهم ما از روایات و کلام ولی بیشتر باشد، می توان انتظار کارهای بزرگ از چنین جامعه ای داشت.

وی بیان داشت: برای همین برای تداوم انقلاب و جامعه اثر گذار باید موانع را رفع کرد و این مسئله زمانی محقق می شود که شاهد تحول معنوی باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjhveo.uqexozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما