چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 84223
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

برگزاری برنامه های تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه برای طلاب

قم نيوز : مدیر برنامه تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه گفت: کارگاه‌های تقویت انگیزه و سبک زندگی و مهارت بعد از ازدواج برای طلاب سمنان و زنجان برگزار شد.
برگزاری برنامه های تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه برای طلاب
برگزاری برنامه های تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه برای طلاب
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اسلامی با تشریح برنامه تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه عنوان کرد: در این خصوص ویرایش سوم برای سال ۹۹- ۹۸ به حوزه های سراسر کشور ابلاغ شده که این برنامه در ۳ بخش تدوین شده است.

مدیر برنامه تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه افزود:این برنامه بخش عمومی و اختصاصی و اقتضائی دارد که بخش اقتضائی با توجه به آسیب شناسی میدانی در حوزه های علمیه صورت گرفته است.

وی بیان کرد:در این طرح، کارگاه‌های تقویت انگیزه و سبک زندگی و مهارت بعد از ازدواج و مدیریت تحصیلی و استعداد سنجی برای طلاب سمنان و زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام اسلامی خاطرنشان کرد: آسیب‌هایی به ویژه در مدیریت تحصیلی و استعداد سنجی برای طلاب شایع است که باید برای آن فکری شود لذا در برنامه تهذیبی و تربیتی استان به استان با افراد دارای تخصص همراه می‌شویم.

وی گفت: سرکشی از مدارس و خداقوت به مدیران و برگزاری کارگاهها در نیمه اول آذرماه به اتفاق حجج اسلام و المسلمین ملکی، همتیان و رضایی یزدی، در سفری به سمنان و زنجان انجام شد که در این برنامه، کلاس اخلاق و کارگاه افزایش انگیزه برای خانواده متاهلین برگزار گردید.

مدیر برنامه تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه افزود: در بازدید از مدارس عموما مشکل طلاب بحث افت انگیزه و اراده است که در بین افراد مجرد و متاهل دیده می شود به ویژه افراد مجرد این انگیزه کاهش یافته و باید برای این مساله فکری شود.

وی بیان کرد:در این سفر تا حدی به اهداف‌مان دست یافتیم اما با یک جلسه برگزار کردن نمی توان به نتیجه رسید و نیاز به پیگیری و برگزاری کارگاههای مجدد دارد.

حجت الاسلام اسلامی عنوان کرد: در پایان جلسه  برای تمامی مدیران و طلاب و معاونین تهذیب به مدت ۵ ساعت دوره‌ای برگزار و رهنمونهایی برای تربیت طلاب بیان شد که بسیار تاثیر گذار بود و مدیران اذعان داشتند تاکنون چنین جلسه ای پر بار نداشته‌اند و اگر به آن توجه شود مدارس ما گلستان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به سفر معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به استان سمنان اشاره کرد و گفت: در این سفر جلساتی با طلاب و مدیران داشتیم که ثمرات ارزشمندی داشت و مسائل مختلف مطرح شد و در ادامه سفرهای استانی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به استان زنجان سفر و با طلاب و مدیران تلاش گر دیدار کردیم.

مدیر برنامه تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: با هدف تحقق برنامه تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه وارد مدارس زنجان شدیم و در این دو روز کلاس اخلاق و کارگاه تقویت انگیزه و اراده و کارگاه مهارت بعد از ازدواج برگزار شد که واقعا با استقبال فراوانی از این کارگاهها مواجه شدیم.

وی عنوان کرد: استعداد سنجی طلاب در پایه های ۵ و ۶ در این سفر مورد توجه قرار گرفت خوشبختانه در مجموع مدیران حوزه‌های علمیه رضایت خوبی را از این جلسه و کارگاه داشتند و تجربیات خوبی منتقل شد و آنها اعلام کردند اگر این توصیه ها به صورت مکتوب در اختیارشان قرار بگیرد بهتر می توانند گام‌های موثرتری بردارند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciprav.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما