کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار مراجع عظام تقلید نسبت به توطئه آمریکا برای جوانان ایرانی

خبرگزاری تسنیم , 20 آذر 1398 ساعت 18:57

مراجع تقلید شیعیان در دیدار با سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر آگاهی جامعه از آفات ومضرات مواد مخدر تاکید کردند و نقش رسانه ها در این زمینه را مورد توجه قرار دادند.


به گزارش قم نیوز سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سفری که به شهر مقدس قم داشت با مراجع تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: مبلغان حوزه باید جامعه را نسبت به آفات مواد مخدر آگاه کنند

آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد:کار شما از عبادات بزرگ است و قدر آن را بدانید.

وی با اشاره به آفات مواد مخدر بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به افرادی که اعتیاد دارند برای ترک این مواد کمک کند و خانواده آن‌ها را از بیماری و بلای اعتیاد نجات دهد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به رسالت و وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد:باید کاری کنید که مردم و جامعه اعتیاد را کاری قبیح و ننگ بشمارند و افراد معتاد خودشان برای اصلاح اقدام کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد:مبلغان حوزه‌های علمیه باید در ایام تبلیغ در منبرها بحث اعتیاد و مضرات آن را بیان کنند تا جامعه نسبت به مضرات و آفات آن آگاه و روشن شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: رسانه‌ها باید پیامدها و خطرات اعتیاد را برای مردم بازگو کنند‌

آیت‌الله مکارم‌شیرازی مرجع تقلید شیعیان نیز در دیدار با سردار مومنی گفت:به لطف خدا مبارزه با مواد مخدر روبه‌پیشرفت است، امروز اگر یک ریال در حوزه پیشگیری از اعتیاد هزینه شود، جلوی ده‌ها هزار ریال هزینه در حوزه مبارزه با مواد مخدر را می‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: آمارهای گرایش به آسیب‌های اجتماعی در قم نسبت به سایر شهرها پایین‌تر است چون اعتقادات دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی را در آگاهی‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم‌دارند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید پیامدها و خطرات اعتیاد را به مردم بازگو کنند.

   آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به لزوم آگاهی جامعه از آسیب‌های مواد مخدر ادامه داد: برخی افراد از روی ناآگاهی به سمت مصرف یا تجارت قاچاق مواد مخدر می‌روند، صداوسیما باید با تولید فیلم و اشاره غیرمستقیم به تبعات مخرب اعتیاد بپردازد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: ریشه‌های مصرف مواد مخدر و قاچاق آن باید بررسی شود، سرچشمه بسیاری از جنایات و بزه‌های اجتماعی ‌مواد مخدر است و دشمن تلاش دارد به‌وسیله ترویج فرهنگ مواد مخدر، نیروی فعال جامعه را به نابودی بکشاند.

آیت الله سبحانی:آمریکا با کشت تریاک در منطقه به دنبال آلوده کردن مسلمانان است

آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با برنامه‌ریزی اقدامات انجام دهد که قاچاقچیان مواد مخدر در همان مرزهای کشور گرفتار شوند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه گفت: صداوسیما باید به‌جای برخی فیلم‌های کم محتوا درباره آفات و مضرات مواد مخدر به تولید محتوا بپردازد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برنامه‌های استکبار برای ملت‌های اسلامی ادامه داد: آمریکا با حضور در منطقه و با کشت تریاک سعی کرد جوانان کشورهای اسلامی را آلوده کند.

آیت‌الله سبحانی بابیان اینکه اگر سرچشمه مواد مخدر را محکم بگیریم مصرف در داخل کشور نیز کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: همه آلودگی به تریاک در کشور با وجود ممنوعیت آن نشان‌دهنده دست‌های خارجی است.

آیت‌الله نوری همدانی: رونق اشتغال جوانان را از دام اعتیاد و مواد مخدر نجات می‌دهد

آیت‌الله نور همدانی مرجع تقلید شیعیان در این دیدار دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: فعالیت‌های این ستاد را در کشور مهم و اثرگذار دانست و اظهار داشت: این ستاد در زمینهٔ‌های گوناگون باید با جریان خانمان‌سوز مواد مخدر و اعتیاد مقابله کند.

وی یکی از علت‌های کشیده شدن جوانان به سمت مواد مخدر را بیکاری دانست و افزود: اگر جوان مشغول کار باشد دنبال این مسائل نمی‌رو‌د اما وقتی جوان بیکار شد در دام اعتیاد و مواد مخدر می‌افتد، برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا پیشگیری کند یعنی قبل از این‌که جوان مبتلا شود باید نیازهای آن را برطرف کرد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان این‌که بارونق اشتغال می‌توان جوانان را از ابتلا به اعتیاد نجات داد، عنوان کرد: امروز دشمنان از هر راهی برای آسیب زدن به کشور استفاده می‌کنند و یکی از راه‌های برای ضربه زدن به کشور معتاد کردن جوانان است، آمریکایی‌ها به‌جای اصلاح روند افغانستان، آنجا را تبدیل به مرکز تولید مواد مخدر کردند.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان این‌که علمای شیعه مرزداران عقاید انسان در برابر دشمن هستند، خاطرنشان کرد: همه وظیفه‌داریم که در برابر تجاوز دشمن به مرزهای کشور و جامعه در همه زمینه‌ها ایستادگی کنیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: دشمن برای ترویج مواد مخدر در کشور برنامه‌ریزی کرده است

آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: مواد مخدر خانمان‌سوز است و کل خانواده را از بین می‌برد و آفت شخصی نیست بلکه کل جامعه را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای ترویج اعتیاد در جامعه افزود: اگر شخصی معتاد شود اراده‌اش کم می‌شود، دشمن در این زمینه برنامه‌ریزی کرده ‌و هر مقدار برای مقابله با مواد مخدر کار شود اقدام شایسته‌ای است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر لزوم مقابله با مواد مخدر بیان کرد: این‌که نسل جوان در زمینهٔ مواد مخدر از بین برود مایه تأسف است، انسانی که معتاد شود اقدام به هرکاری می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان مقابله با مواد مخدر را سبب زنده شدن جامعه عنوان کرد و ادامه داد: باید مراقبت شود تا مواد مخدر وارد کشور نشود و هیچ آسیبی به خانواده‌ها نرسد، نسبت به مراکزی که به‌صورت مخفیانه اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند برخورد قاطع و جدی انجام شود و هرچه درزمینهٔ مواد مخدر کار شود جامعه را زنده کرده‌ایم.

آیت‌الله جوادی‌آملی:"امید" یکی از موانع گرایش جوانان به مواد مخدر است

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار سردار مومنی با اشاره به اشتراکات کشور ایران و افغانستان گفت: ما با این کشور اشتراکات فرهنگی بسیاری داریم و امروز چشم بسیاری از مردم این کشور به ایران بوده که باید ما کشور نمونه‌ای باشیم که آنان ناامید نشوند.

وی با بیان اینکه افغانستان کشوری با فرهنگی غنی و قوی است، ابراز کرد: ما می‌توانیم با در نظر گرفتن مشترکات فرهنگی و استفاده از فرهنگ مشترک، ریشه غده مواد مخدر را از منطقه بکنیم که در این زمینه باید به تجارت و رونق اقتصادی در کشور افغانستان کمک کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امید یکی از موانع گرایش جوانان به مواد مخدر است که اگر سرمایه‌های کشور در مسیر درست خود مانند حمایت از نخبگان علمی و تولید قرار گیرد، امید در جامعه افزایش می‌یابد.

وی فقر فرهنگی را یکی از دلایل ناامیدی و حتی خودکشی دفعی و تدریجی در برخی افراد ذکر کرد و خاطرنشان کرد: افرادی که به اعتیاد روی می‌آورند از سرنوشت شوم خود آگاه بوده و به آن علم دارند ولی مشکل این افراد انگیزه و اراده است که باید در جامعه تقویت شود که در این مسیر مهم‌ترین عامل تقویت و ترویج انگیزه و خداباوری و اعتقاد به معاد است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 84240

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84240/هشدار-مراجع-عظام-تقلید-نسبت-توطئه-آمریکا-جوانان-ایرانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir