چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 84245
منبع : خبرگزاری فارس

آنفلوآنزا مهار شده است/ وجود داروی ضد ویروس در مراکز درمانی

قم نيوز : وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ویروس آنفلوآنزا در کشور مهار شده و بیماری سیل نزولی خودش را داشته و داروی ضد ویروس نیز در مراکز درمانی وجود دارد.
آنفلوآنزا مهار شده است/ وجود داروی ضد ویروس در مراکز درمانی
آنفلوآنزا مهار شده است/ وجود داروی ضد ویروس در مراکز درمانی
به گزارش قم نیوز سعید نمکی در حاشیه سفر به شهر قم در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: آنفلوآنزا با وجود موج سرکشی که داشت و ویروسی قاتلی بود که می‌توانست برای ما دردسر ایجاد کند با همکاری مردم و مشارکت گسترده و همراهی رسانه‌های گروهی مهار شده است.

وی افزود: پیش بینی های ما محقق شده و از 4 روز قبل بیماری سیل نزولی خودش را پیدا کرده است.

وزیر بهداشت گفت: البته مراقبت‌ها نباید قطع شده  و باید مردم مسائل بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کرده و اگر بیماری دچار آنفلوآنزا شد به پزشک مراجعه کند و در همه مراکز داروی ضد ویروس وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: این بیمارستان با مساعدت مجموعه دفتر آیت‌الله خوانساری احداث شده و هفته گذشته جلسه ای با حضور استاندار و دکتر لاریجانی جلسه ای برگزار شده و قرار بر این شد که به مشکلات رسیدگی شود.

نمکی اضافه کرد: بخشی از مشکلات ناشی از انشعابات است که قرار شد استاندار قم این مسئله را در قالب یک کارگروه برطرف کرده و بخشی از مشکلات هم به مسائل مالی باز می گردد؛ خیری که مسؤولیت ساخت بیمارستان را عهده دار شده تصور می کرد که تاسیسات جزو تجهیزات بیمارستان به شمار می رود در حالی که تاسیسات جزو ساختمان بیمارستان است.

وی یادآور شد: قرار شد که 10 میلیارد تومان در بخش تامین تاسیسات کمک شود و 30 میلیارد تومان نیز خیرین کمک کنند تا مشکل تاسیسات بیمارستان حل شده و ان‌شاءالله تا دو ماه آینده شاهد افتتاح بیمارستان باشیم.

وزیر بهداشت در خصوص گردشگری سلامت نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات گردشگری سلامت ورود برخی دلال‌ها و بی‌ضابطه بودن این بخش بود که معاونت درمان وزارتخانه با کمک وزارت میراث فرهنگی طراحی‌های لازم را داشته و وضع گردشگری سلامت ساماندهی شده است.

وی گفت: در بخش‌های دانشگاهی اجازه داریم که 10 درصد از تخت‌های خود را برای گردشگری سلامت مهیا کنند و در آینده نزدیک شاهد تحولاتی در این زمینه را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpiq4.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما