پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 84255
منبع : خبرگزاری فارس

پنج کتاب موسسه فقهی تفسیری مدینه الولایه رونمایی شد

قم نيوز : معاون پژوهش موسسه فقهی تفسیری مدینه الولایه از رونمایی پنج کتاب این موسسه به مناسبت هفته پژوهش خبرداد.
پنج کتاب موسسه فقهی تفسیری مدینه الولایه رونمایی شد
پنج کتاب موسسه فقهی تفسیری مدینه الولایه رونمایی شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مرتضی خسروشاهی در مراسم رونمایی از کتاب «فقه الجهاد» و «قیام روح الله» که به مناسبت هفته پژوهش در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه مبنای این جلسه معرفی فعالیت‌های موسسه مدینه الولایه در هفته پژوهش است، اظهار کرد: کتاب فقه الجهاد سلسله دروس خارج فقه حجت الاسلام والمسلمین اسحاقیان است که در مرکز تخصصی امام خامنه‌ای شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه پیش شماره فصلنامه علوم و مطالعات وحیانی دومین کتابی است که رونمایی می‌شود، عنوان کرد: این کتاب شامل نوشته‌های اساتید و طلاب موسسه مدینه الولایه است که در آینده می‌تواند مشوق بسیار خوبی برای ورود مسائل پژوهشی به حوزه‌های علمیه و موسسات باشد.

معاون پژوهش موسسه فقهی تفسیری مدینه الولایه ادامه داد: کتاب حیات طیبه، درآمدی بر سبک زندگی شهدای روحانی مدافع حرم است که مطالب آن از مقالات ارسالی در همایش شهدای مدافع حرم که سال گذشته فراخوان آن انجام شد، برگرفته شده است.

وی با اشاره به چهارمین کتابی که به مناسبت هفته پژوهش رونمایی می‌شود، مطرح کرد: کتاب قیام روح‌الله به بررسی قیام‌های عصر غیبت پرداخته و می‌توان گفت به گونه‌ای برگرفته از کتاب فقه الجهاد است.

خسروشاهی خاطرنشان کرد: کتاب پنجم شامل مجموعه‌ای از مقالات عرفانی که در مجلات و همایش‌های مختلف علمی رونمایی شده، است و در بردارنده موضوعات مختلف که در دو بخش معنویت در جهان تشیع که عناوینی مانند سبک زندگی حضرت زهرا(س)، شاخه‌های معنویت در دین اسلام و قیام امام حسین(ع) دارد و در بخش معنویت در دیدگاه اهل سنت است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdkx0j.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما