کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فکر دینی حاکم بر جامعه در اختیار روحانیت نیست

خبرگزاری فارس , 21 آذر 1398 ساعت 10:00

مدیر مرکز تخصصی امام خامنه‌ای گفت: متاسفانه بدلیل کم‌کاری طلاب در عرصه نگارش کتاب فکر دینی حاکم بر جامعه امروز دست روحانیت نیست.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در مراسم رونمایی از کتاب «فقه الجهاد» و «قیام روح الله» که به مناسبت هفته پژوهش در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از کمبودهای جدی حوزه علمیه کمبود نگارش کتاب است، اظهار کرد: طی آماری که چندسال قبل گرفته شد، حدود پنج هزار کتاب در خصوص مطالب دینی به چاپ اول رسیده بود که بیش از چهار هزار و 500 عنوان آن توسط نویسندگان غیر روحانی نوشته شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه فکر دینی حاکم بر جامعه دست روحانیت نیست، عنوان کرد: برای رفع این مشکل لازم است افراد دست به قلم در حوزه‌های علمیه تلاش بیشتری داشته باشند و سایر طلبه‌ها نیز در این حوزه ورود پیدا کنند.

مدیر مرکز تخصصی امام خامنه‌ای ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که هر مطلبی که به نگارش در می‌آید لزوما نباید به چاپ برسد، در نتیجه باید به سمت نوشتن حرکت کنیم ولی هر نوشته‌ای را به چاپ نرسانیم.

وی با اشاره به اینکه با تمرین و تکرار می‌توانیم نگارش خود را تقویت کنیم، مطرح کرد: برای اینکه یک کتاب با کیفیت و مفید را به تحریر در آوریم باید تلاش کنیم تا حرف دلمان را روی کاغذ پیاده کنیم و تا زمانی که در نوشتن استمرار نداشته باشیم نمی‌توانیم به این مهارت دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه آثار علامه طباطبایی بی‌همتا هستند، خاطرنشان کرد: هنر در ساده نویسی است ولی باید توجه داشته باشیم که ساده نویسی را با سست نویسی اشتباه نگیریم.

وی با اشاره به اینکه علمای گذشته که دارای کتاب هستند در تاریخ ماندگار شدند، تصریح کرد: گاها مطالبی که توسط علامه‌های بزرگ اسلام نوشته شده است برگرفته از کرامات آن‌ها است.

مدیر مرکز تخصصی امام خامنه‌ای با بیان اینکه قدرت طلاب در قدرت گفتار و زبان آن‌ها است، افزود: باید تلاش کنیم در مطالب فارسی بنویسیم؛ متاسفانه طلاب در حوزه‌های علمیه چندین کتاب عربی را می‌خوانند ولی زبان فارسی را نمی‌خوانند درحالی که زبان فارسی از عربی سخت‌تر و پیچیده‌تر است.

وی با اشاره به اینکه باید از مراجع و علمای گذشته درس بگیریم و همیشه با کاغذ و قلم مانوس باشیم، ابراز کرد: باید تلاش کنیم تا همیشه قلم، زبان و فکرمان در خدمت دین و مومنین باشد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 84256

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84256/فکر-دینی-حاکم-جامعه-اختیار-روحانیت-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir