کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث مدارس جدید در قالب مجتمع آموزشی در قم

خبرگزاری فارس , 21 آذر 1398 ساعت 11:00

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم چرا که تجمیع دانش آموزان موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت آموزش می‌شود گفت: احداث مدارس جدید در قالب مجتمع آموزشی در دستور کار این اداره کل است.


به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان قم اظهار کرد: با وجود تحصیل 265 هزار دانش آموز در استان، فضاهای آموزشی که در قم در اختیار آموزش و پرورش است، کمتر از 800 فضا است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه سرانه فضای آموزشی در استان قم باید مدارس بیشتری احداث شود.

وی ادامه داد: استان یزد رتبه نخست را در زمینه سرانه فضای آموزشی در کشور دارد و نگاه جامعی به بحث فضای آموزشی در این استان است و از 40 سال پیش تاکنون به بحث احداث فضای آموزشی در استان یزد توجه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: اگر زمین مورد نیاز برای احداث فضای آموزشی تامین شده باشد، هزینه احداث یک مدرسه در استان به صورت میانگین چهار میلیارد تومان است.

شیخ الاسلام احداث مدارس جدید در قالب مجتمع آموزشی را در دستور کار آموزش و پرورش استان قم دانست و تصریح کرد: اگر زمین‌های بزرگی در اختیار این اداره کل قرار بگیرد، حتما مجتمع‌های آموزشی را در آن زمین‌ها احداث خواهیم کرد، تجمیع دانش آموزان موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت آموزش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته همچون ژاپن مدارس در قالب مجتمع‌های آموزشی بزرگ احداث می‌شوند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 84257

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84257/احداث-مدارس-جدید-قالب-مجتمع-آموزشی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir