پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 84263
منبع : خبرگزاری فارس

آغاز طرح زمستانی پلیس قم با یک هزار و 300 نفر نیروی انسانی

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم از آغاز طرح زمستانی پلیس قم با یک هزار و 300 نفر نیروی انسانی خبر داد و گفت: در این طرح 408 دستگاه خودرو و 2 فروند بالگرد هوایی-امدادی بکار گرفته می شوند.
آغاز طرح زمستانی پلیس قم با یک هزار و 300 نفر نیروی انسانی
آغاز طرح زمستانی پلیس قم با یک هزار و 300 نفر نیروی انسانی
به گزارش قم نیوز عبدالرضا آقاخانی در رزمایش طرح زمستانی پلیس راه استان قم، با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای خدمت رسانی به هموطنان مأموریت‌های مختلفی را در سطح کشور اجرا می کند، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های بسیار مهم، طرح زمستانی پلیس راه است که امسال از تاریخ 20 آذر ماه الی 20 اسفند ماه به مدت 3 ماه در سطح استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در این مأموریت دستگاه امدادی و انتظامی از جمله راهداری، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر و امدادگران خودرو حضور فعال داشته، امسال با ایجاد 39 پایگاه ثابت و سیار، یک هزار و 300 نیروی انسانی، 408 دستگاه خودرو و 2 فروند بالگرد هوایی امدادی بکار گرفته می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه به آمار کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت: در سال جاری در محورهای برون شهری تصادفات 13 درصد کاهش داشته است، همچنین در زمستان امسال 3 نقطه شامل «نعلبندان» در اتوبان «قم-تهران»، «علی آباد» در جاده قدیم «قم-تهران» و «راهجرد» در محور «سلفچگان» مأموران به صورت شبانه روز حضور خواهند داشت.

آقاخانی هدف کلی طرح زمستانی پلیس استان را همپوشانی همه دستگاه‌ها در راستای خدمت رسانی برای کاهش دغدغه مردم برشمرد.

وی فلسفه برگزاری این رزمایش را نیز نشان دادن توان عملیاتی همه دستگاه‌های خدمت رسان دانست و تاکید کرد: امروز نقش آفرینی دستگاه‌های خدمات رسان در راستای کاهش آسیب‌ها و صدمات جاده‌ای بر هیچ کس پوشیده نیست.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه دستگاه‌های خدمت رسان برای آسایش مردم با یکدیگر همدل شده‌اند، اضافه کرد: از جمله اقداماتی که می‌شود برای ارتقاء توان خدمت رسانی انجام داد بحث مهم «آموزش» است.

وی در ادامه مباحث آموزشی و توجه به نکات ایمنی جاده‌ای شامل نحوه صحیح رانندگی، سلامت وسیله نقلیه، آماده سازی جاده‌ها و توجه کردن به نقاط حادثه خیز و رفع آن‌ها و استفاده از امکانات هشدار دهنده امدادرسانی، همچنین رد و بدل کردن اطلاعات و اخبار حوادث جاده‌ای بین دستگاه‌های خدمت رسان را مهم ارزیابی کرد.

آقاخانی افزود: در زمستان سال گذشته به همت همه عزیزان و مدیریت خوب مسؤولان و مدیران استانی و همدلی، کاهش تصادفات فوتی بسیار بالا بود که از همه زحمت کشان این عرصه تقدیر و شکر می کنم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه استحفاظی و کمربند جاده ای استان قم طی 3 ماهه زمستان سال گذشته 170 فقره تصادف به‌وقوع پیوست که بر اثر آن 7 نفر فوت و 35 نفر مجروح شدند.

فرمانده انتظامی استان قم بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو با 42 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 23 درصد طی ساعات 16 تا 21 عنوان کرد.

آقاخانی در خاتمه از مجموعه‌های استانداری، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، مدیریت بحران، هواناجا، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، هلال احمر، حوادث غیر مترقبه، فوریت‌های پزشکی اورژانس، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری، بخشداری مرکزی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc1iq4.2bq0e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما