پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 84266
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه گفتمان سازی شود

قم نيوز : مدیر حوزه علمیه سراسر کشور بیانیه گام دوم و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از مباحث مهم در حوزه دانست و افزود: باید این بیانیه و سند در میان طلاب گفتمان سازی شود.
بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه گفتمان سازی شود
بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه گفتمان سازی شود
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنج‌شنبه در اجلاسیه اساتید مدارس سطح یک قم که با موضوع «حوزه و گام دوم انقلاب» در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، مهم‌ترین پیام این اجلاسیه را تقدیر از زحمات اساتید حوزه برای تربیت طلاب در مدارس علمیه دانست و افزود: دنیا همان‌طور که ذات پست دارد به شکل مطلق در قیاس‌های چندگانه عمر نیز کم است، اما خدای بزرگ سرمایه‌ای به انسان داده که می‌تواند از محدودیت‌های بی پایان خارج شود.

وی بر لزوم تربیت افرادی که قله‌های بلند را فتح کنند توسط حوزه علمیه تأکید کرد و افزود: استاد حوزه کسی است که سخنان امام علی(علیه السلام) را به خوبی درک کرده و تفکر خود را بر اساس نهج البلاغه پرورش دهد و به تربیت جوانان در جهت رشد حوزه و جامعه بپردازد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مدیریت حوزه‌های علمیه طی سه سال گذشته گام‌های اساسی برداشته است، تصریح کرد: نخستین محور برای برداشتن گام‌های اساسی، طراحی کلان و نقش‌های راهبردی حوزه است اگر چه این طرح با مشکلات زیاد مالی مواجه بوده و تا تحقق، فاصله زیادی دارد اما بخش‌های عمده سند نهایی شده است.

وی بیان کرد: در طرح دوم که برنامه‌ای پنج ساله است ۹۰۰ شاخصه وجود دارد که در کنار آن ۸۰ طرح اولویت‌دار نیز در نظر گرفته شده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اجرای طرح آمایش، افزود: آمایش به معنای نقش حوزه در ارتباط با نظام، کشور، حوزه و تربیت نیرو است.

وی با بیان اینکه از میان ۲۰۰ طرح آمایش، ۵۰ طرح نهایی شده است، تصریح کرد: حوزه تلاش کرده افق چشم اندازی را در اجرای این طرح برای خود طراحی کند.

حوزه علمیه باید تمدن ساز باشد

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر لزوم استفاده اساتید از سنت‌هایی که در حوزه وجود دارد، افزود: حوزه باید از همه امکانات به درستی استفاده کند و تمدن ساز باشد.

وی ادامه داد: حوزه باید خود را برای تربیت افراد در عرصه بین‌الملل به خوبی آماده کند.

آیت الله اعرافی نقش طلاب را همانند معماری برای طلاب دانست و افزود: استاد در مدارس علمیه نقش راهبردی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه طلبه برای داشتن زندگی علمی باید با اساتید و سایر طلاب به بحث بپردازد، تصریح کرد: حوزه علمیه دارای تاریخی بلند است که طلبه باید این تاریخ را به خوبی بشناسد تا بداند در چه حوزه‌ای در حال تحصیل است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به لزوم تقویت گروه‌های علمی در قم افزود: در مدارس علمیه برای تربیت طلاب زبان دان و تراز با عرصه بین الملل اقدامات بیشتری انجام شود.

آیت الله اعرافی بیانیه گام دوم و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از مباحث مهم در حوزه دانست و افزود: باید این بیانیه و سند در میان طلاب گفتمان سازی شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfv0dc.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما