کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیستم‌های معیوب با پژوهش و رشد و تعالی کشور مخالفند

خبرگزاری تسنیم , 22 آذر 1398 ساعت 6:55

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: سیستم‌های معیوب،با پژوهش و رشد و تعالی کشور مخالفند و نمی‌خواهند که ما در عرصه پژوهش و توسعه، راه به جایی ببریم.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت:پژوهش،چراغ راه برای رسیدن به توسعه و پیشرفت است و بدون پژوهش در هیچ عرصه‌ای،راه به‌جایی نمی‌بریم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود:هر مجموعه‌ای اعم از دانشگاه،مراکز علمی و یا کارخانه‌ای برای تولید،بدون پژوهش نمی‌تواند پیشرفت کند.

وی بیان کرد:برای نمونه ما در تولید خودرو با کشور کره شروع کردیم،امروز به دلیل عدم انجام تحقیقات و پژوهش به پیشرفتی در تولید خودروی ملی نرسیدیم اما کره به پیشرفت‌های قابل‌توجهی رسید.

نواب خاطرنشان کرد:امروز در کشور،به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها و اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها دیگر منبع و بودجه‌ای برای کارهای تحقیقاتی نمی‌ماند و به همین دلیل دستگاه‌های معیوب به دلیل عدم انجام پژوهش‌های علمی و راهبردی رشد می‌کند و ما را عقب نگاه می‌دارند.

وی تصریح کرد: همین سیستم‌های معیوب،با پژوهش و رشد و تعالی کشور مخالف هستند و نمی‌خواهند که ما در عرصه پژوهش و توسعه،راه به‌جایی ببریم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد:متأسفانه برخی از مسئولان با بی‌درایتی مخالف پژوهش و توسعه هستند،گویا محتاج بودن به کشورهای بیگانه به نفع عده‌ای تمام می‌شود و اینکه همیشه واردکننده علم و دانش باشیم و روی پای خودمان نباشیم به نفع برخی‌هاست.

وی گفت: اگر پژوهشی در کشور نباشد، مسیر کشور همین می‌شود که هست و به‌جایی نمی‌رسیم،آن‌هایی که به‌جایی رسیدند با تکیه‌بر توان داخلی و پژوهش بوده است،اگر در تحقیقات هسته‌ای موفق بوده‌ایم به‌واسطه دانشمندانی باانگیزه در این مسیر است.

نواب خاطرنشان کرد: اگر برادران سپاه به‌جایی رسیدند که توانستند تجهیزات دفاعی پیشرفته تولید کنند برای این است که خواستند و با پژوهش به این عرصه وارد شدند،اگر مسئولان همه بخواهند ما هم به پیشرفته‌ترین روش‌ها و تجهیزات دست پیدا می‌کنیم.

وی عنوان کرد:با همه مشکلاتی که در پیش داشته‌ایم در این دانشگاه روی پژوهش تأکیدداریم و به‌طورکلی دانشگاه ادیان و مذاهب پژوهش محور است و اصلاً در اینجا با مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب شروع کردیم و بعد دانشگاه شدیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت:در عمر کوتاه خود 500 جلد کتاب تولید کردیم و 8 مجله علمی و پژوهشی داریم و حرکت‌های نوآورانه در عرصه ادیان و مذاهب را ما آغاز کردیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 84278

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84278/سیستم-های-معیوب-پژوهش-رشد-تعالی-کشور-مخالفند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir