شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 84285
منبع : خبرگزاری فارس

قم در رتبه 26 سرانه فضای آموزشی

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: رتبه استان در سرانه فضای آموزشی در کشور، 26 است و در استان قم نیاز به احداث 98 مدرسه داریم.
قم در رتبه 26 سرانه فضای آموزشی
قم در رتبه 26 سرانه فضای آموزشی
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان قم اظهار کرد: در این استان نیاز به احداث 98 مدرسه جدید داریم تا سرانه فضای آموزشی در قم به میانگین کشوری برسد.

وی ادامه داد: استان قم در سال 1392 به لحاظ سرانه فضای آموزشی، رتبه آخر را در کشور داشت، اما با احداث 170 فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی و مقاوم سازی تعدادی از مدارس استان طی چند سال اخیر، رتبه استان قم در سرانه فضای آموزشی در کشور به رتبه 26 رسید، البته هنوز سرانه فضای آموزشی این استان زیر میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: استان به لحاظ فضای آموزشی عقب ماندگی از گذشته دارد و متناسب با رشد جمعیت قم، ساخت و ساز مدارس در این استان در گذشته به خصوص در دهه 70 و دهه 80 صورت نگرفت و این استان باز هم نیاز به ساخت و ساز مدارس جدید دارد تا زمانی شاهد مدارس سه شیفت در برخی از مناطق قم نباشیم.

شیخ الاسلام واگذاری زمین با کاربری آموزشی به آموزش و پرورش استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: از شهرداری و شورای اسلامی شهر قم تقاضا کردیم که زمین‌های با کاربری آموزشی را شناسایی و به آموزش و پرورش واگذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مقوله‌های زیر ساختی در مناطق جدید الاحداث بحث تامین فضای آموزشی است و در تعیین کاربری زمین‌ها در این مناطق باید به این مساله توجه شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgnx97.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما