شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 84286
منبع : خبرگزاری ايرنا

۲ هزار شغل در واحدهای فناور قم ایجاد شد

قم نيوز : رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: در حال حاضر استان قم یک پارک علم و فناوری، شش مرکز فناوری و سه شتابدهنده دارد که بیش از ۲۰۰ واحد فناور در این مراکز مستقر هستند و بیش از ۲ هزار اشتغال در آنان ایجاد شده است.
۲ هزار شغل در واحدهای فناور قم ایجاد شد
۲ هزار شغل در واحدهای فناور قم ایجاد شد
به گزارش قم نیوز سید حسین اخوان علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قم در مصلای قدس اظهار کرد: این استان از لحاظ شرکت های دانش بنیان با برخورداری از ۷۴ شرکت دانش بنیان، در بین ۱۰ استان نخست کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، شرکت های فناور زیر پوشش پارک علم و فناوری استان قم، نزدیک به ۶۵۰ میلیارد ریال فروش و بیش از یک میلیون دلار صادرات داشته اند.

وی برخورداری از طرح ایده و یا محصول و یا خدمت فناورانه، نوآورانه بودن ایده یا محصول، برخورداری از قابلیت تجاری سازی، داشتن بازار و امکان پذیری فنی را از جمله شرایط ورود به پارک علم و فناوری و مرکزهای رشد برشمرد.

اخوان افزود: تسهیلات و حمایت های مالی، شکبه سازی، خدمات پشتیبانی فنی، خدمات آموزشی و مشاوره ای، خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی و ثبت اختراع از جمله خدمات و حمایت هایی است که از این شرکت ها انجام می شود.

وی با اشاره به ویژگی ها، توانمندی ها و ظرفیت های این استان اظهار کرد: در قم ۱۰۰ هزار طلبه حوزه علمیه، بیش از ۷۰ هزار دانشجو، بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز، بیش از ۲۰۰ موسسه تحقیقاتی و بیش از ۳۰ مرکز آموزش عالی داریم.    

رئیس پارک علم و فناوری استان قم در بخش دیگر سخنان خود، از موضوع علم و فناوری به عنوان یک موضوع اصلی و راهبردی یاد کرد و گفت: پیشرفت، تعالی، قدرت و عزت ایران اسلامی در سایه دانش و فناوری اتفاق خواهد افتاد.

اخوان بر ضرورت و توجه به پارک های علم و فناوری به منظور رشد فناوری در کشور تاکید کرد و یکی از راه های اشتغال را همین پارک های علم و فناوری و تبدیل دانش به صنعت دانست.

پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان سه گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و تجاری سازی فناوری های سخت و نرم و شکلگیری اقتصاد دانش بنیان هستند.   
پارک علم و فناوری استان قم به عنوان نهاد سازمان حامی توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در سطح استان، با ساختار مصوب و کارشناسان جوان؛ فعالیت خود را از ابتدای سال ۹۱ آغاز کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-in6.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما