دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 84346
منبع : خبرگزاری فارس

وجود 13 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: 13 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان داریم که این منابع می‌توانند به تکمیل برنامه‌های بخش خصوصی کمک کنند.
وجود 13 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان قم
وجود 13 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری با اشاره به تدوین سندهای اقتصادی در استان قم اظهار کرد: سند سرمایه گذاری و اشتغال در استان تدوین شده است و تدوین این سند با توجه به سندهای بالادستی و احصای خلاءهای اقتصادی صورت گرفت، هدف سند کاهش نرخ بیکاری در قم است.

وی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری در استان قم در بخش‌های مختلف مشخص شده است، با توجه مطالعات‌های صورت گرفته 83 فرصت سرمایه گذاری مشخص شده در استان داریم، به دنبال تبدیل این فرصت‌های سرمایه گذاری به مجوزهای بی نام هستیم تا دیگر سرمایه گذاران گرفتار مسیر بروکراسی اداری نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: 12 فرصت سرمایه گذاری در استان به مجوز بی نام تبدیل شدند و برخی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این فرصت‌ها اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری در استان قم را در همایش سرمایه گذاری استان در ابتدای سال آینده معرفی خواهیم کرد، حجم اعتبار مورد نیاز برای این فرصت‌های سرمایه گذاری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است که در بخش‌های مختلف همچون صنعت، گردشگری و عمران شهری هستند.

غضنفری منابع بانکی را نقطه قوت استان قم دانست و تصریح کرد: 13 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان داریم که این منابع می‌توانند به تکمیل برنامه‌های بخش خصوصی کمک کنند.

وی ادامه داد: کارت ملاقات با استاندار قم برای مدیران واحدهای تولیدی بزرگ و روسای انجمن‌های تولیدی استان صادر شده است تا بتوانند بدون نیاز به وقت ملاقات با استاندار دیدار کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: اشتغال پایدار در سایه تولید و تولید در سایه سرمایه گذاری محقق می‌شود و در این راستای احیای واحدهای تولیدی راکد و ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی را در استان قم در دستور کار داریم.

غضنفری با اشاره به سرمایه گذاری در بخش انرژی استان قم اظهار کرد: به دنبال امضای تفاهم نامه ای برای ایجاد واحد تولید پنل خورشیدی و احداث نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی با حجم سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومان در استان هستیم.

وی ادامه داد: استان قم در زمینه تورم نقطه به نقطه، دومین استان مطلوب در کشور است و این آمار توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خاطرنشان کرد: این استان در نزدیکی 60 درصد مراکز صنعتی کشور قرار دارد و به همین دلیل بخش صنعت در استان قم مهم است، البته با توجه به حضور سالیانه میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در استان، بخش گردشگری در قم از اهمیت زیادی برخوردار است. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcepx8v.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما