دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 84350
منبع : خبرگزاری فارس

امت اسلام بیش از هر زمانی نیازمند تعهد سرخ است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: درس بزرگ تعهد سرخ و حرکت عظیم شهدا این است که در راه انجام به وظیفه هیچ چیزی نباید ما را متوقف کند و هیچ هراسی نباید وجود داشته باشد.
امت اسلام بیش از هر زمانی نیازمند تعهد سرخ است
امت اسلام بیش از هر زمانی نیازمند تعهد سرخ است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در همایش رونمایی از مجموعه روایت داستان زندگی شهدای روحانی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن‌ همایش‌های پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: جنگ تنها جنس تعریف جهاد است درحالی که در منطق اسلامی جهاد زمانی معنای واقعی پیدا می‌کند که شاخصه‌های اصلی اسلامی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر جنگ در راستای گفتمان و آرمان‌های تعریف شده نباشد یک عملیات شیطانی، فتنه اهریمنی و گناه نابخشودنی است، عنوان کرد: در مرحله بعد آن جنگ باید بر اساس منطق اسلام و در دفاع از اسلام باشد، همچنین فرماندهی آن نیز باید مشروع و متصل به معصوم باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه اگر یکی از این مولفه‌ها وجود نداشته باشد، آن جنگ حرام است، مطرح کرد: اگر شخصی سعادت حضور در چنین جنگی را داشته باشد به اوج ملکوت خواهد رسید و اگر در این جنگ به شهادت برسد در جمع بزرگان دینی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در عصر انقلاب اسلامی این سعادت و دریچه گشوده شده است، خاطرنشان کرد: اگر دفاع مقدس نداشتیم و حماسه دفاع از حرم نداشتیم درک همپیمان شدن برای مرگ برایمان دشوار بود، افرادی که امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه از دوری آن‌ها اشک ریخته است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه هیچ چیزی نباید مانع از انجام وظیفه حوزویان شود، تصریح کرد: درس بزرگ تعهد سرخ و حرکت عظیم شهدا این است که در راه انجام به وظیفه هیچ چیزی نباید ما را متوقف کند و هیچ هراسی نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز امت اسلام بیش از هر زمانی به تعهد سرخ نیازمند است و تمام جهان توانایی درک پیام شهدا و تعهد سرخ را دارند، خاطرنشان کرد: تعهد سرخ آگاهی عمیق برای استواری در این مرحله حساس را به می‌دهد و وظیفه اصلی تبیین آن به عهده نخبگان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه شهدا سرمایه عظیم معنوی و جهادی انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: شهدای روحانیت از عالی‌ترین طیف روحانیت مانند شهید بهشتی تا طلاب سطوح اولیه و در انواع مختلف شهادت ازجمله ترور و جنگ هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهدیم که پدیده شهدای روحانیت یک موضوع بین المللی شده است، یادآور شد: ما در برابر این شهدا و خون‌های پاک رسالت سنگینی دارند و اگر ما در این مسیر استوار باشیم تمام دنیا در مقابل ما یا شنوا خواهد بود و یا شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjyteo.uqexizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما