کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنترل آنفلوآنزا در قم/وضعیت بحرانی در قم نداشتیم

خبرگزاری فارس , 26 آذر 1398 ساعت 12:00

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه آنفلوآنزا در قم کنترل شده است گفت: مردم همچنان باید پیشگیری را جدی گرفته و با شستشوی دست ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.


به گزارش قم نیوز دکتر محمدرضا قدیر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم با اشاره به شیوع آنفلوآنزا در کشور گفت: از ابتدای آغاز موج این بیماری، در استان قم تلاش کردیم تا در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری کوشیده و با ارائه آموزش‌های لازم از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: استان قم هیچ وضعیت بحرانی را در خصوص آنفلوآنزا  نداشته و داروی موردنیاز نیز در استان وجود دارد و تأمین‌شده است و امیدواریم که با پیشگیری توسط مردم از گسترش ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم.

دکتر محمد نیک پور معاون فنی مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی کمپین شستشوی صحیح دست‌ها در مدارس گفت: یکی از جامعه های هدف این بیماری، دانش آموزان دوران دبستان هستند که به‌منظور آموزش و پیشگیری، کمپین شستشوی صحیح دست‌ها در مدارس اجرا شده است.

وی بیان کرد: شستشوی دست به‌عنوان یک اقدام تأثیرگذار در جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزا مؤثر است و 40 تا 60 درصد از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند.

معاون فنی مرکز بهداشت قم تأکید کرد: یکی از نکته‌های اصلی عدم خوددرمانی است که در صورت بروز هرگونه علائم، بیمار باید فورا به پزشک مراجعه کند.

دکتر سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی قم در کنترل بیماری آنفلوآنزا در قم گفت: اقدامات گسترده‌ای انجام شد که قدردانی می‌کنیم و انتظار است که رسانه‌ها نیز در خصوص این اقدامات اطلاع‌رسانی کنند.

وی تأکید کرد: لزوم توجه به پیشگیری بسیار مهم است و نباید به‌هیچ‌عنوان از این موضوع غفلت کرد و با آموزش صحیح در این خصوص اجازه گسترش بیماری را نداد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 84370

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84370/کنترل-آنفلوآنزا-قم-وضعیت-بحرانی-نداشتیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir