قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه هشت قم گفت: سامان‌دهی حمل و نقل درون‌شهری یکی از خواسته‌های مهم و به حق ساکنان پردیسان است.
سامان‌دهی حمل و نقل درون‌شهری پردیسان مهم‌ترین خواسته ساکنان است
به گزارش قم نیوز، موسی حاتمی با اشاره به اهمیت نظافت شهری در منطقه پردیسان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ نیروی خدماتی کار نظافت معابر و خیابان‌های این شهرک را انجام می‌دهند و کار نظافت نیز به صورت دائم انجام می‌شود.

وی افزود: پراکنده بودن فضاهای خالی و مسکونی در برخی نقاط پردیسان کار نظافت را با مشکل مواجه می‌کند اما نیروهای خدماتی با تمام قوا به این کار مشغول هستند.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه جمع آوری زباله‌های شهری در پردیسان به صورت امانی و توسط شهرداری همین منطقه انجام می‌شود گفت: به منظور برون سپاری این کار مذاکراتی با یک پیمانکار بخش خصوصی صورت گرفته و پس از انعقاد قرارداد کار جمع آوری زباله توسط این شرکت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشتر منازل پردیسان به صورت آپارتمانی هستند بنابراین مردم ساکن در این شهرک نیز باید فرهنگ آپارتمان نشینی را کاملاً فرا گرفته و آن را رعایت کنند؛ به عنوان مثال در بحث جمع آوری زباله، تمام واحدها باید کیسه‌های زباله خود را در یک سطل مکانیزه جمع آوری کنند تا مأموران شهرداری رأس ساعت مقرر آن‌ها را با خود ببرند در حالی که قرار دادن زباله در معابر مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

حاتمی افزود: اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت گرفته اما برخی افراد این مسئله را مراعات نمی‌کنند و همین امر معضلاتی را در زمینه جمع‌آوری زباله ایجاد کرده است.

شهرداری منطقه هشت قم در ادامه به مشکل معابر شهری در پردیسان اشاره کرد و گفت: حلقه ارتباطی مخصوص پردیسان هنوز شکل نگرفته و توزیع سفرهای درون شهری در این منطقه به خوبی صورت نمی‌گیرد در حالی که سامان‌دهی حمل و نقل درون‌شهری یکی از خواسته‌های مهم و به حق ساکنان پردیسان است.

وی از پیگیری برای ایجاد شبکه معابر در پردیسان خبر داد و ابراز کرد: در این خصوص با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری قم مذاکراتی صورت گرفته است تا مسیرهای سریع‌السیر اتوبوس از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به پردیسان هر چه سریع‌تر فعال شود ضمن اینکه با توجه به افزایش سریع جمعیت در این شهرک، نیازمند افزایش تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی‌هایی هستیم که در این مسیر تردد می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.mdciw6dj1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما