چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 84390
منبع : خبرگزاری فارس

صادرات 154 میلیون دلار کالا از استان قم به خارج از کشور

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این استان 154 میلیون دلار در هشت ماه نخست امسال صادرات داشت و هدف گذاری صادرات استان قم در سال جاری 252 میلیون دلار است.
صادرات 154 میلیون دلار کالا از استان قم به خارج از کشور
صادرات 154 میلیون دلار کالا از استان قم به خارج از کشور
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات اقتصادی در استان قم اظهار کرد: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان هر هفته برگزار می‌شود و مدیران قم در قالب این ستاد در واحدهای تولیدی حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف گذاری تسهیلات طرح رونق تولید استان در سال جاری هزار و 80 میلیارد تومان است که تاکنون 280 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و با توجه به اقبال سیستم بانکی این رقم افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال جاری 581 فقره جواز تاسیس واحد صنعتی در استان با سرمایه گذاری دو هزار و 780 میلیارد تومان صادر شد، همچنین در این مدت 44 واحد تولیدی با 473 میلیارد تومان سرمایه گذاری تقاضای جواز توسعه داشتند، 64 پروژه تولیدی در استان هم از ابتدای امسال تاکنون با سرمایه گذاری 900 میلیارد تومان در قم به اتمام رسید.

سیجانی احیای واحدهای تولیدی راکد را سیاست استان قم دانست و تصریح کرد: 12 واحد صنعتی و سه معدن راکد در سال جاری در استان احیا شد، استان قم  154 میلیون دلار در هشت ماه نخست امسال صادرات داشت و هدف گذاری صادرات استان قم در سال جاری 252 میلیون دلار است.

وی ادامه داد: بعد از افزایش قیمت بنزین جلسات ستاد تنظیم بازار در استان قم به صورت هفتگی برگزار می‌شود و کمبودی در کالاهای اساسی در قم وجود ندارد، بازرسی از واحدهای صنفی در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: عدم نصب قیمت کالا و گران فروشی دو تخلف اساسی در واحدهای صنفی استان است و شماره 124 پذیرای شکایت‌های مردم در حوزه اقتصادی است.

سیجانی با اشاره به بازار شب یلدا در قم اظهار کرد: در تامین کالاها برای شب یلدا در استان مشکلی نداریم و بازرسی‌ها را در آستانه شب یلدا تشدید می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: یک سری عناصر استراتژیک در دریاچه نمک وجود دارد که نمی‌توانیم نسبت به این عناصر بی توجه باشیم، استخراج مواد معدنی از این دریاچه با توجه به ملاحظات زیست محیطی خواهد بود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdzs0j.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما