چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 8440

قم را مرکز علوم دینی و مذهبی می‌دانیم

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس سنای پاکستان با بیان اینکه مردم و دولت پاکستان احترام ویژه‌ای برای ایران قائل هستند، گفت: مردم پاکستان قم را یک مرکز علوم دینی و مذهبی می‌دانند و امیدواریم روابط و تعاملات فرهنگی دوجانبه، تقویت شود.
قم را مرکز علوم دینی و مذهبی می‌دانیم
به گزارش قم نیوز، سیدنیر حسین بخاری رییس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حجت الاسلام سید محمد صادقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام صادقی در این دیدار اظهار کرد: ایران و پاکستان علاوه بر مرز جغرافیایی در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی نیز اعتقادات مشترکی دارند.

وی با اشاره به اینکه بین ایران و پاکستان همواره روابط مناسبی وجود داشته است، بیان کرد: آستانه مقدسه قم تا کنون تعاملات خوبی در عرصه بین‌الملل داشته و آماده گسترش هر چه بیشتر روابط فرهنگی هستیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مردم زیادی از کشور پاکستان ساکن قم بوده و مشغول به تحصیل دروس حوزوی هستند، افزود: در طول سال نیز شهر مقدس قم میزبان شیعیان پاکستانی بسیاری است که به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به این شهر سفر می‌کنند.

وی گفت: در بخش امور بین‌الملل آستان مقدس قم قسمتی برای پذیرایی و راهنمایی زائران اردو زبان و مردم پاکستان وجود دارد.

سیدنیر حسین بخاری رییس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار اظهار کرد: مردم ایران و پاکستان ارتباط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و مردم و دولت پاکستان احترام ویژه‌ای برای ایران قائل هستند.

وی ضمن تقدیر از استقبال مسوولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز داشت: مردم پاکستان قم را یک مرکز علوم دینی و مذهبی می‌دانند و امیدواریم روابط و تعاملات فرهنگی دوجانبه، تقویت شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.kn6t23nkvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما