پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : 84429
منبع : خبرگزاری مهر
مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم:

حجاب و عفاف در قم نهادینه شود/ لزوم رفع مشکلات فرهنگی قم

قم نيوز : مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: طلاب با اراده خود می‌توانند مسئله حجاب و عفاف را در قم نهادینه کنند.
حجاب و عفاف در قم نهادینه شود/ لزوم رفع مشکلات فرهنگی قم
حجاب و عفاف در قم نهادینه شود/ لزوم رفع مشکلات فرهنگی قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمود محمدی عراقی ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم تصریح کرد: شهید قدوسی نخستین حوزه علمیه خواهران با برنامه خاص را تحت عنوان مکتب توحید تأسیس کرد، مرحوم شرعی قبل از پیروزی انقلاب تلاش بسیاری برای حوزه علمیه قم به ویژه حوزه علمیه خواهران داشت و در رأس همه نیز امام خمینی (ره) با علم خاص خود هیئت بلند پایه‌ای از مراجع تقلید را در عالی‌ترین سطح برای هدایت، سرپرستی و مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منصوب کردند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری اخیراً اساسنامه حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا (سلام الله علیها) و نحوه ارتباط با هم، شورای سیاست گذاری، مدیریت و غیره را مشخص کردند و با امضای ایشان ابلاغ شد.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم بیان کرد: قرآن کریم زمانی که می‌خواهد به یک موضوع اجتماعی اهمیت فوق العاده دهد به صورت ویژه بر روی وظیفه زنان و مردان تأکید می‌کند.

تأکید بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب

وی با تأکید بر لزوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در همه برنامه ریزی‌ها به ویژه در حوزه‌های علمیه، افزود: حوزه‌های علمیه باید منابع قرآنی و فقهی بیانیه گام دوم را تبیین کنند.

حجت الاسلام محمدی عراقی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما اکنون در مرحله دولت سازی و جامعه پردازی هستیم، هر چند مسئله خودسازی استمرار دارد و بدون خودسازی نمی‌توان دولت سازی و جامعه پردازی داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید محیط‌های دینی زنده کننده یاد خدا باشد، تصریح کرد: امروز در سبک زندگی غربی معتقدند که انسان نیازمند سرگرمی است و تمام تولیدات فرهنگی نیز در این کشورها برای فروبردن انسان در غفلت می‌باشد.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم در خصوص مسئولیت‌های خاص حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در ماهیت و کارکرد تفاوتی با حوزه علمیه برادران ندارد، اما گاهی مشاهده می‌کنیم که با وجود اینکه حوزه علمیه خواهران همان اهداف را دارند اما در جامعه هنوز فضا و بستر برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و تبلیغی خواهران کاملاً فراهم نیست که خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه با وجود پیشرفت بانوان در همه ابعاد اما باز هم عقب افتادگی‌هایی در این زمینه داریم، افزود: باید زمینه سازی لازم برای انتقال ثمرات و برکات حوزه علمیه خواهران به جامعه صورت گیرد.

حجت الاسلام محمدی عراقی گفت: در قم با این همه ظرفیت نیروی انقلابی، طلاب و اساتید خواهر و برادر می‌توانیم مسائل و مشکلات را به خوبی حل کنیم.

وی بیان کرد: باید بررسی کنیم که چرا وضعیت فرهنگی قم با این عظمت و نقش بزرگ در تحقق انقلاب جایگاه خوبی ندارد.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: خواهران طلبه با اراده خود می‌توانند مسئله حجاب و عفاف را در قم چنان نهادینه سازند که اگر فردی عامل دشمن نیز بود فضا به او اجازه ندهد که بدون چادر تردد کند.

وی ابراز کرد: حوزه علمیه خواهران باید نشان دهد که توانایی لازم برای رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی را دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyt97.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما