جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 84451
منبع : خبرگزاری تسنیم

پژوهشگران ابعاد بیانیه گام دوم را برای مردم تبیین کنند

قم نيوز : رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم گفت: یانیه گام دوم انقلاب باید در تمام برنامه‌ریزی‌ها آورده شده و پژوهشگران ابعاد مختلف این بیانیه را برای مردم تبیین و تشریح کنند.
پژوهشگران ابعاد بیانیه گام دوم را برای مردم تبیین کنند
پژوهشگران ابعاد بیانیه گام دوم را برای مردم تبیین کنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدی عراقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اهمیت حجاب اسلامی اظهار داشت: توجه به حجاب در شهر قم بسیار زیاد بوده و کمتر از یک درصد زنان نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

وی نگرانی مقام معظم رهبری را نسبت به وضعیت فرهنگی شهر قم یادآور شد و افزود: ابراز نگرانی مقام معظم رهبری از شرایط فرهنگی قم با توجه به سابقه تاریخی انقلابی آن باید زنگ خطری برای مسئولان فرهنگی شهر باشد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم حل مسائل فرهنگی شهر قم را با توجه به ظرفیت‌هایی مانند مراکز حوزوی آسان دانست و تصریح کرد: باید با در نظر گرفتن عدم دشمنی افراد بی‌حجاب با اصل حجاب به رفع این معضل در جامعه پرداخته و نسبت به دغدغه‌های رهبری کوشا باشیم.

وی توطئه دشمن برای تغییر فرهنگ حجاب در شهر قم را موردبررسی قرارداد و گفت: طلاب خواهر می‌توانند به‌سادگی مسئله حجاب را در شهر قم نهادینه کرده و اجازه پیشروی به دشمن را در این حوزه ندهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عراقی حوزه علمیه خواهران را مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب اعلام و بیان کرد: با برنامه‌ریزی یک‌ساله می‌توانیم مسئله حجاب را در شهر قم حل کرده و دغدغه رهبر معظم انقلاب را در این حوزه برطرف کرد.

وی اجرای اساسنامه جدید را عامل ایجاد شور و هم‌افزایی بیشتری در اجرای مطالبات رهبری خواند و ابراز کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید در تمام برنامه‌ریزی‌ها آورده شده و پژوهشگران ابعاد مختلف این بیانیه را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم 10 شاخصه جامعه دینی ذکرشده در بیانیه گام دوم انقلاب را نام برد و گفت: جامعه در مرحله دولت سازی و جامعه پردازی بوده که باید این 10 شاخصه تصدیق، صیام، صبر، ایمان، قنوت، صدق، اسلام، خشوع، حفظ عفاف و ذکر کثیر خداوند در آن اجرا شود.

وی در پایان با تأکید دوباره بر فعالیت مؤثر خواهران طلبه در جامعه افزود: باید شاهد تأثیر هزاران استاد و محقق تربیت‌شده در مراکز حوزوی خواهران در جامعه بوده و به سمت رفع خلأها و آسیب‌های جامعه حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8abw.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما