جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 84452
منبع : خبرگزاری تسنیم

ثبت بیش از 46 هزار اثر پژوهشی از بیش 6 هزار محقق جامعه المصطفی

قم نيوز : رئیس جامعه المصطفی (ص) گفت: از ۶ هزار و ۳۶ پژوهشگر بیش از ۴۶ هزار اثر جمع‌آوری‌شده که ۱۰ هزار اثر آن کتاب و بقیه مقاله است.
ثبت بیش از ۴۶ هزار اثر پژوهشی از بیش ۶ هزار محقق جامعه المصطفی
ثبت بیش از ۴۶ هزار اثر پژوهشی از بیش ۶ هزار محقق جامعه المصطفی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی امروز در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جامعه المصطفی العالمیه  که در حسینیه قدس مجتمع امین قم برگزار شد، با اشاره بر اهمیت توجه به دستاوردهای پژوهشی اظهار داشت: باوجود 150 رشته آموزشی و ارتقاء آن به 400 رشته نیازمند توجه بیشتر به مسائل پژوهشی هستیم.

وی تعداد کتب چاپ‌شده در مرکز جامعه المصطفی را سه هزار و 800 عنوان کتاب اعلام کرد و افزود: از این تعداد کتاب چاپ‌شده یک هزار و 350 کتاب  به 25 زبان دنیا ترجمه‌شده است.

رئیس جامعه المصطفی (ص) تعداد پژوهشگران فعال در جامعه المصطفی العالمیه را نیز 6 هزار و 36 محقق دانست و ادامه داد: آثار ثبت‌شده از این تعداد محقق بیش از46 هزار اثر بوده که از این تعدد 36 هزار اثر آن مقاله ثبت‌شده است.

وی فعالیت 20مرکز پژوهشی وابسته به جامعه المصطفی(ص)، 85 انجمن علمی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و انتشار 100 نشریه را عملکرد موفق مجموعه دانست و تصریح کرد: امروز جامعه المصطفی العالمیه یک‌نهاد علمی شناخته‌شده بوده و علاوه بر حفظ سنت‌های آموزشی به پژوهش به‌عنوان یک محور اصلی توجه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی جامعه المصطفی العالمیه را بر خواسته از حوزه خواند و تأکید کرد: به تحقیق نگاری و پایان نویسی در این مرکز علمی به‌صورت جدی توجه شده و در پایان‌نامه‌ها به بسیاری از مسائل روز پاسخ داده می‌شود.

وی حرکت در مسیر مرجعیت علمی در علوم انسانی و اسلامی و همچنین زبان را  نیازمند توجه به پژوهش عنوان و خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بدون تکیه‌بر پژوهش و تنها با اکتفا به دروس سنتی حوزوی به برنامه‌های موردنظر خود دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcci0q4.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما