پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 8451

اعمال تان را خدایی کنید

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علیمه قم بر اعتقاد به حضور خداوند در زندگی و خالص کردن اعمال تاکید کرد.
اعمال تان را خدایی کنید
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدحسین مومن در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه شعار "عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنیم" باید به عنوان شعار و هدف انسان قرار داده شود، اظهار داشت: اگر انسان با تمام وجود خود این جمله را درک کند، مرتکب معصیت نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در تمام لحظات خداوند تبارک و تعالی را در زندگی خود حاضر بدانیم، تصریح کرد: در این صورت برخی نگاه‌ها و کارهای انحرافی انسان کنترل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حاضر بودن خدا در زندگی، تصمیم‌ها را خدایی می‌کند، اضافه کرد: انسان در هر فعالیت یا رشته‌ای که می‌خواهد حضور پیدا کند باید ببیند آیا با این کار وی خداوند موافق است یا خیر.

مومن با تاکید بر اینکه هیچ کجای عالم بدون حضور خدا نیست، خاطرنشان کرد: روزی آهنگری در مغازه خود مشغول به فعالیت بوده است که خانمی به وی مراجعت کرده و به دلیل فقر از این آهنگر مقداری پول برای رفع گرسنگی فرزندان یتیم خود طلب می‌کند که مرد آهنگر در پاسخ می‌گوید کمک مالی می‌کنم اما باید تسلیم خواهش نفس من شوی.

وی ادامه داد: این خانم ابتدا این درخواست را رد می‌کند اما به دلیل گرسنگی و فقر مجدد به مغازه آهنگر مراجعه می‌کند و شرط آهنگر را قبول می‌کند به دو شرط مبنی بر اینکه اجازه بدهد ابتدا شکم فرزندان یتیم خود را سیر کند و سپس جایی بروند که هیچ کسی نباشد.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این مرد آهنگر و خانم به محلی می‌روند که هیچ کسی حضور نداشته اما آهنگر می‌بیند بدن این خانم دارد می‌لرزد و از وی دلیل آن را می‌پرسد که خانم جواب می‌دهد تو قول دادی جایی برویم که هیچ کسی نباشد اما اینجا خداوند حاضر است.

مومن با تاکید بر اینکه عده‌ای عادت دارند در حضور دیگران به قول معروف "جانماز آب بکشند" اظهار داشت: سید روحانی در نصیحت به من گفت کیفیت نمازی که در خلوت می‌خوانی همچون هنگامی که در حضور افراد امام جماعت هستی، است؟

وی تصریح کرد: این سید روحانی همچنین نکته اخلاقی دیگری را به من گوشزد کرد و گفت خدا در زمانی که تو به عنوان امام جماعت نماز اقامه می‌کنی با خدایی که در خلوت نماز می‌خوانی، تفاوت ندارد و همان خداست.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه جمله حکیمانه "عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنیم" موجب بازدارندگی از گناه و خطا می‌شود، خاطرنشان کرد: باور به حضور خدا از عوامل مهم خودسازی انسان است و اگر آدمی خود را همیشه در محضر الهی ببیند، در تربیت درون خویش هرگز بیراهه نمی‌رود و همواره می‌کوشد با دقت تمام، وظایف خود را به انجام برساند.

مومن با اشاره به اینکه اعمال انسان‌ها پس از خدا مورد ارزیابی پیامبراکرم(ص) و امام زمان(عج) قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در روایتی از علی بن موسی الرضا(ع) نقل شده است، فردی به ایشان مراجعه کرد و خواستار دعا برای خود و خانواده‌اش شد که امام رضا(ع) در پاسخ به وی گفت "در روز دو مرتبه اعمال شما به ما می‌رسد و مگر می‌شود برای شیعیان خود دعا نکنیم."

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم چه عملی را برای امام زمان(ع) ارسال می‌کنیم که شرمنده ایشان نباشیم، افزود: در کتاب بحارالانوار از سید بن طاووس نقل شده است که روزی وی وارد سرداب امام زمان(عج) می‌شود و حجت خدا را در حالی مشاهده می‌کند که برای شیعیان دعا می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام زمان(عج) در حالت گریه می‌فرماید خدایا شیعیان از ما هستند و بر اعتماد شفاعت ما مرتکب گناه می‌شوند و از آن‌ها بگذر و در روز قیامت اگر پرونده شیعیان ما حسنه کم دارد از ما بگیر و به آن‌ها اضافه کن تا شرمنده نباشند و به‌خاطر گناه و خطاهای آن ها آبروی ما را در روز قیامت مقابل دشمنان شیعه نریز.

مومن به شهادت علی(ع) اشاره کرد و با تاکید بر اینکه زهر شمشیر ابن ملجم ملعون به عمق سر مولا علی(ع) نفوذ کرده بود، خاطرنشان کرد: طبیب به امام حسن مجتبی(ع) توصیه کرد در هنگام گرسنگی و تشنگی فقط به مولای متقیان شیر بدهند به دلیل اینکه درد جگر حضرت را فقط شیر تسکین می‌کند.

وی افزود: پس از توصیه طبیب، مردم شهر و حتی کسانی که فقیر بودند برای حضرت علی(ع) شیر می‌آوردند تا ایشان کمتر درد بکشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به لحظات پایانی مولای متقیان علی(ع)، گفت: حضرت علی(ع) در لحظات پایانی عمر خود حضرت عباس(ع) را فراخواند و دست وی را در دست‌های امام حسین(ع) گذاشت و فرمود عباس جان، حسین(ع) را بعد از من تنها نگذار.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.ieofuqexvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما