سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 84556
منبع : خبرگزاری تسنیم

صادرات 154 میلیون دلار کالا از قم ‌

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به میزان صادرات استان گفت: امسال ۲۵۲ میلیون دلار برای توسعه صادرات استان پیش‌بینی‌شده است که تا هشت‌ماهه نخست سال جاری ۱۵۴ میلیون دلار صادرات داشتیم.
صادرات ۱۵۴ میلیون دلار کالا از قم ‌
صادرات ۱۵۴ میلیون دلار کالا از قم ‌
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات که در سالن امام علی(ع) اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به تدوین هفت محور رونق تولید در سطح ملی اظهار داشت: در استان قم نیز زودتر از تهران، برنامه‌های راهبردی رونق تولید را در هشت محور در قالب 28 برنامه عملیاتی تعریف کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به برگزاری ماهانه کارگروه توسعه صادرات در استان گفت: بیش از 70 درصد مصوبات این کارگروه اجرایی شده است.

وی اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: تاکنون 5 هیئت از کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان، عراق و عمان در نمایشگاه‌های تخصصی استان داشتیم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری دو هیئت دیگر هم داشته باشیم.

سیجانی با اشاره به میزان صادرات استان قم در سال جاری گفت: امسال 252 میلیون دلار برای توسعه صادرات پیش‌بینی‌شده ‌که تا هشت‌ماهه نخست سال جاری 154 میلیون دلار صادرات داشتیم که از سوی واحدهای تولیدی احصاء شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه حدود 188 هزار تن میزان تناژ صادرات استان بوده که حدود 24 درصد افزایش تناژ داریم، ادامه داد: سهم استان‌ها در بخش صادرات باید مشخص شود.

وی اظهار داشت: صنایع فلزی، لوازم‌خانگی، مواد غذایی، صنایع شیمیایی، کفش، دمپایی و فرش مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان بوده و کشورهای همسایه مهم‌ترین مقصد صادراتی هستند.

سیجانی مطرح کرد: سال گذشته همه ثبت سفارش‌ها به‌صورت متمرکز در تهران انجام می‌شد اما از 25 دی‌ماه سال گذشته انجام این کار به استان‌ها تفویض شد، در سطح استان با فرایندی که طراحی کردیم مدت زمان انجام ثبت سفارشات به 24 ساعت نمی‌رسد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از 4850 موردتقاضا حدود 850 مورد تأییدشده و تعداد کمی هم در دست اقدام است.

وی در پایان با بیان اینکه 15 کشور جزو برنامه‌های هدف استان در بخش صادرات هستند، اضافه کرد: در اوایل بهمن‌ماه برگزاری نمایشگاه کفش که یک نمایشگاه بین‌المللی است در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-mn6.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما