چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 84566
منبع : خبرگزاری فارس

شناسایی 130 سوادآموز نخبه در استان قم

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم از شناسایی 130 نفر از سوادآموزان نخبه استان قم را خبر داد و گفت: این افراد پس از شرکت در برنامه‌های نهضت سوادآموزی اکنون استاد دانشگاه، استاد حوزه، پزشک و کارآفرین هستند.
شناسایی 130 سوادآموز نخبه در استان قم
شناسایی 130 سوادآموز نخبه در استان قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به جایگاه استان قم در سوادآموزی اظهار کرد: این استان طی برنامه‌های پنجم و ششم توسعه جزو سه استان برتر کشور در رشد نرخ سوادآموزی بوده است و طی سال‌های 1390 تا 1395 حدود 11 هزار نفر بی سواد در استان قم با سواد شدند.

وی ادامه داد: 130 نفر از سوادآموزان نخبه استان قم را شناسایی کردیم که این افراد در ابتدا بی سواد بودند و سپس در برنامه‌های نهضت سوادآموزی شرکت کردند و اکنون استاد دانشگاه، استاد حوزه، پزشک و کارآفرین هستند، در طول 40 سال گذشته حدود 400 هزار نفر از مردم قم در برنامه‌های سوادآموزی در استان شرکت کردند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: سه دوره اصلی آموزشی برای بی سوادان داریم که جمع ساعات این دوره‌ها، هزار و 200 ساعت است و 300 ساعت این سه دوره به آموزش معارف اسلامی، روخوانی و روانخوانی قرآن و معارف انقلاب اسلامی اختصاص دارد تا سوادآموزان شیوه عبادت و بندگی را بیاموزند.

قاسمی نیا با اشاره به تعریف سواد در ایران اظهار کرد: توانایی خواندن و نوشتن، چهار عمل اصلی ریاضی و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تعریف سواد در نهضت سوادآموزی است.

وی ادامه داد: 85 درصد شرکت کنندگان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، زنان و دختران هستند، در جهان 900 میلیون نفر بی سواد و کم سواد هستند که دو سوم آن‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم خاطرنشان کرد: 75 درصد از شرکت کنندگان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی سنی بین 30 سال تا 49 سال دارند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciqwav.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما