پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 84598
منبع : خبرگزاری فارس

داوطلب نمایندگی مجلس نباید برای این پُست جیب دوخته باشد

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره ملاک‌های نماینده اصلح برای انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ملاک‌ها این است که داوطلب نمایندگی مردم در مجلس نباید برای این پُست جیب دوخته باشد، چراکه یک فرد تنها در صورتی می‌تواند به صراحت و با دهانی باز مطالب را بیان کند که پیش از آن، جیبش را بسته باشد.
داوطلب نمایندگی مجلس نباید برای این پُست جیب دوخته باشد
داوطلب نمایندگی مجلس نباید برای این پُست جیب دوخته باشد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در مراسم شبی با شهدا و در جمع تعدادی از بانوان بسیجی شهر خون و قیام با اشاره به افزایش قیمت بنزین در ماه اخیر تصریح کرد: کسی در این که قیمت حامل‌های انرژی در کشور واقعی نیست، تردیدی ندارد، بویژه آن که این قیمت غیرواقعی سبب مصرف بی رویه و همچنین قاچاق می‌شود، اما در عین حال باید اذعان کرد که زمان اجرای طرح افزایش قیمت با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، زمان نامناسبی بود و مواردی مانند قاچاق هم باید با طرح‌های مناسب دیگر و نه افزایش قیمت - که به مردم فشار می‌آورد - کنترل شود.

وی افزود: بحث دیگر ما این است که باید مقدمات این افزایش قیمت بویژه تأمین معاش اقشار ضعیف جامعه دیده می‌شد که متأسفانه این امر هم مورد توجه جدی مسؤولان امر نبود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اضافه کرد: بنده در جایی این گونه بیان داشتم که یکی از اصول جنگ، اصل غافلگیر کردن دشمن است و ما در افزایش قیمت اخیر بنزین دیدیم که این اصل پیاده شد! اکنون سؤال این است که آیا مردم ما دشمن بودند که در این امر غافلگیر شدند؟

وی سخنرانی چند ماه قبل رئیس جمهور را در جمع مردم یزد نوعی فریبکاری عنوان کرد و گفت: بنده تاکنون چند بار گفته‌ام که جمله آقای رئیس جمهور در جمع مردم یزد که ما می‌خواهیم یارانه ویژه‌ای به 18 میلیون خانواده اختصاص دهیم، نوعی فریب بود و البته بدتر از این جمله، آن بود که وی پس از افزایش قیمت بنزین با نهایت بی اعتنایی و نوعی توهین به مردم بود و البته با خنده بیان کرد که من هم صبح جمعه متوجه افزایش قیمت شدم.

ذوالنوری اضافه کرد: به هر حال این اظهار نظر ایشان که من هم نمی دانستم، از دو حالت خارج نیست، یا این که خدای نکرده ایشان دروغ می‌گویند که نمی دانستند که اصلا قابل قبول نیست و یا این که ایشان راست می‌گویند و واقعا از این افزایش قیمت و زمان آن خبر نداشتند که به نظر من این مسئله، از آن دروغ بدتر است، چراکه یک مسؤول در این گونه شرایط باید خودش در قرارگاه اجرایی حاضر باشد و به مدیریت امر بپردازد.

 
نمایندگان مجلس و حکایت امضاهایی که پس گرفته می‌شود

وی در ادامه با بیان تاریخچه ای از روند سؤال از رئیس جمهور در مجلس فعلی خاطر نشان کرد: سرفصل‌هایی مانند معضل قاچاق، معضل بیکاری، باقی ماندن تحریم‌ها بعد از برجام، عدم نظارت بر مؤسسات مالی اعتباری و همچنین افزایش بی رویه قیمت ارز در آن مقطع زمانی، مواردی بود که توسط بنده و برخی از همکاران در مجلس برای سؤال از آقای رئیس جمهور پیگیری شد که همان گونه که بسیاری از هموطنان می‌دانند به دلیل پس گرفته شدن امضا از سوی برخی از نمایندگان، این مسئله در چند نوبت به تأخیر افتاد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در عین حال به بهانه‌های مختلف برخی از نمایندگان مجلس برای پس گرفتن امضای خود در سؤال از رئیس جمهور یا استیضاح وی اشاره کرد و گفت: برخی از همکاران مجلس حتی از سال قبل، به فکر انتخابات اسفند ماه امسال بودند و به بنده می‌گفتند که چون انتخابات توسط دولت برگزار می‌شود، ما نگران این مسئله هستیم و صلاح نمی دانیم که رئیس دولت را به مجلس بکشانیم!

وی خاطر نشان کرد: به هر حال بنده در همین مقطع کنونی هم  به دلایل مختلف به دنبال استیضاح آقای رئیس جمهور هستم و این امر را در مجلس پیگیری می‌کنم که امضاهایی نیز برای این امر جمع آوری شده است.


پیگیری استیضاح رئیس مجلس

حجت الاسلام ذوالنوری همچنین با انتقاد از امضای رئیس مجلس برای افزایش قیمت بنزین، آن را «گُل به خودی» تعبیر کرد و گفت: در ماه‌های اخیر، رئیس مجلس در سه نوبت در جلسات غیر علنی، نظر نمایندگان را برای افزایش قیمت بنزین خواسته بود که در هر سه نوبت، نمایندگان اعلام مخالفت کردند، اما با این حال ایشان افزایش قیمت را تأیید کرد که همین امر سبب شده تا بنده به دنبال استیضاح او هم باشم.


داوطلب نمایندگی مجلس نباید جیب بدوزد

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره ملاک‌های نماینده اصلح برای انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی، دین داری، خداترسی و ذوب بودن در ولایت را سه ملاک مهم دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از ملاک‌ها این است که داوطلب نمایندگی مردم در مجلس نباید برای این پُست جیب دوخته باشد، چراکه یک فرد تنها در صورتی می‌تواند به صراحت و با دهانی باز مطالب را بیان کند که پیش از آن، جیبش را بسته باشد.

ذوالنوری در پایان سخنان خود با بیان خاطراتی از شهدا تصریح کرد: ما راه سنگینی در پیش و بار سنگینی بر دوش داریم، اما اگر راه شهدا را ادامه دهیم، هیچ مشکلی نخواهیم داشت و اصل حقیقت، همان سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند هیچ مشکل لاینحلّ در کشور وجود ندارد، البته به شرط آن که شاهد گسترش تفکر و مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها باشیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdjk0j.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما