پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : 84615
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله جوادی‌آملی: ‌نباید تسلیم کنوانسیون‌های بین‌المللی شویم

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: غربی‌ها هرگز نمی‌توانند برای موضوعاتی همچون حقوق بشر، کودک و زن تصمیم بگیرند، چراکه در نگاه آن‌ها انسان یک موجود فانی است و هیچ آینده‌ای برای او پس از مرگ وجود ندارد.
آیت‌الله جوادی‌آملی: ‌نباید تسلیم کنوانسیون‌های بین‌المللی شویم
آیت‌الله جوادی‌آملی: ‌نباید تسلیم کنوانسیون‌های بین‌المللی شویم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، پس از استماع گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ویژه در خصوص مشکلات پیوستن به کنوانسیون‌هایی بین‌المللی در حوزه کودکان و زنان، اظهار داشت: اصل نخست این بوده که ما باید حرف خود را بزنیم و آن‌ها به ما بپیوندند نه اینکه ما خواستار پیوستن به آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: سخن قرآن کریم از همان ابتدا این بوده است که من جهانی‌ام! «لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ»، بر اساس این اصل هرگز نباید منتظر باشیم تا آن‌ها ما را بپذیرند بلکه آن‌ها باید بنشینند و ببینند ما چه می‌گوییم، البته ما باید با تحقیق و تسلط بر منابع وحیانی خود، دستمان پر باشد و اصول خود را به‌صورت روشن و منطقی به آن‌ها عرضه کنیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: آن‌ها باید بفهمند که آنکه بشر را آفرید باید برای بشر صحبت کند، اوست که بهتر از هر کسی صلاح و فلاح کودک و مادر را می‌داند درحالی‌که آن‌ها بر اساس نفس خود برای بشر برنامه‌ریزی می‌کنند، آن‌ها انسان را نشناختند و خیال می‌کنند که انسان بعد از مرگ می‌پوسد و تمام می‌شود حال آنکه دین انسان را موجودی ابدی می‌داند که با مرگ از پوست به در می‌آید نه اینکه بپوسد.

 آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به نقش مهم و اساسی مادر در شکل‌گیری مسیر معنوی کودک تصریح داشت: خط مشی مادر است که کودک را بهشتی می‌کند! تمام آنچه در دوران بارداری در رحم، به کودک می‌رسد از راه نفس مادر به کودک می‌رسد این غیر از وصل کردن سرم به بیمار است که موادی را وارد جسم او می‌کند، در رحم مادر بحث از انتقال از نفس مادر به نفس کودک است. بعد هم که به مدت دو سال دوران شیرخوارگی نوزاد است، این مدت تقریباً 30 ماهه دوره بهشتی پروردن کودک توسط مادر است لذا فرمودند «الجنة تحت اقدام الأمّهات»

وی ابراز کرد: کار مادر انسان‌پروری است، رشد روحی به وساطت روح مادر به فرزند منتقل می‌شود و روح نه زمان دارد و نه زمین، نه تاریخ دارد و نه جغرافیا، یعنی روح مجرد است و موجود مجرد ثابت است نه ساکن و از این رو در بهشت هیچ خستگی برای روح معنا ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: غربی‌ها هرگز نمی‌توانند برای موضوعاتی همچون حقوق بشر، کودک و زن تصمیم بگیرند، چراکه در نگاه آن‌ها انسان یک موجود فانی است و هیچ آینده‌ای برای او پس از مرگ وجود ندارد لذا تنها و تنها در محدوده زندگی مادی و بر اساس میل و هوس خود تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdk90j.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما