جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 84619
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: دولتمردان به دنبال بودجه منهای نفت باشند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: وظیفه دولتمردان، تنظیم بودجه منهای نفت است و جبران کسری بودجه باید در مبارزه با قاچاق، مبارزه با فرار مالیاتی و خصوصی‌سازی درست و اعتماد به مردم دنبال شود.
دولتمردان به دنبال بودجه منهای نفت باشند/ آلودگی هوا در شهرهای بزرگ یک درد مزمن شده است
دولتمردان به دنبال بودجه منهای نفت باشند/ آلودگی هوا در شهرهای بزرگ یک درد مزمن شده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: این بانوی بزرگوار یک الگوی جامع نه تنها برای زنان عالم، بلکه برای همه عالمیان است و امروز درس مقاومت ایشان می تواند مایه نجات بشریت باشد.

وی با تبریک فرا رسیدن روز پرستار گفت: پرستاری شغل نمونه و خوبی است و اگر پرستاران درست عمل کنند، آلام بیماران کاهش یافته و قطعا ایشان از اجر بالایی برخوردار هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نهضت سوادآموزی با فرمان امام خمینی (ره) آغاز شد، بیان کرد: در این 40 سال ضریب با سوادی از کمتر از 50 درصد در ابتدای پیروزی انقلاب، به 90 درصد رسیده است و این راه طولانی در طول 40 سال فعالیت در عرصه سوادآموزی پیموده شده و با وجود اینکه جمعیت کشور بیش از دو برابر شده، این اقدام عظیم انجام شده است.

اعرافی با اشاره به شرایط کشور پس از انتخابات سال 88 اظهار کرد: کسانی که ادعای 10 میلیون رای تقلب در این انتخابات را داشتند، هرگز نتوانستند چنین ادعایی را ثابت کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری در سال 88 پرچم دفاع از آراء مردم را بلند کردند، خاطرنشان کرد: اگر رهبری این اقدام را انجام نداده بودند، افراد شکست خورده در انتخابات‌‌ها از ترفند تقلب استفاده کرده و در مسیر خدشه‌دار کردن امنیت و اقتدار کشور گام برمی‌داشتند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در سال 88 عده ای اغتشاشگر وارد میدان شده و با منحرف کردن مطالبات مردمی در صدد ناامن‌سازی کشور بودند، یادآور شد: ملت ایران در کنار پایبندی به مطالبات به حق خود، هیچگاه دست از انقلاب بر نداشته و با مقاومت و بصیرت از موانع و فتنه‌ها عبور کرده است.

وی تصریح کرد: این ملت شکوه حضور خود را در سالگرد 9 دی، 22 بهمن و انتخابات بزرگ 2 اسفند نشان خواهند داد و دنیا یک بار دیگر عمق دانش، بینش و بصیرت ملت را تماشا خواهد کرد.

اعرافی با بیان اینکه مسؤولان باید گرانی را مهار کرده و برای بیکاری چاره‌ای بیاندیشند، گفت: آلودگی هوا در شهرهای بزرگ یک درد مزمن شده است که مسئولان باید برای آن فکری کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه دولتمردان بودجه منهای نفت است و جبران کسری بودجه نیز باید در مبارزه با قاچاق، مبارزه با فرار مالیاتی و خصوصی‌سازی درست و اعتماد به مردم دنبال شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchw-n6.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما