يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 84652
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم

قم نيوز : رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم، گفت: اجرای طرح رمزهای دوم یکبارمصرف در شبکه بانکی امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم
افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم
به گزارش قم نیوز علی موالی اظهار کرد: فیشینگ یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی و سرقت اموال افراد است بنابراین افراد سود‌جو در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای به سرقت بردن موجودی حساب‌های کاربران کرده‌اند.

وی افزود: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و 2CVV  را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های حراجی و درگاه‌های پرداخت آنلاین نمونه‌ای از ابزار‌های الکترونیکی ارتباطات هستند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم با روش‌های نوین کلاهبرداری، یکی از مهمترین دلایل اجرای طرح رمزهای دوم یکبارمصرف در شبکه بانکی است از این‌رو شهروندان درخواست داریم که در نخستین فرصت رمز‌دوم یکبار مصرف خود را فعال کنند زیرا فعال کردن رمز دوم پویا که فقط۶۰ ثانیه اعتبار دارد، می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهد.

موالی گفت: کاربران باید توجه داشته باشند که هر پیامکی که شما را به یک سایت و یا درگاه بانکی هدایت کند و یا منجر به اخذ اطلاعات شخصی حساب شما شود، کلاهبرداری بوده و فعال‌سازی رمز‌دوم یک‌بار مصرف، فقط از طریق مراجعه صاحب حساب به همراه مدارک شناسایی به بانک مربوطه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcewp8v.jh8eni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما