يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 84659
منبع : خبرگزاری تسنیم

اکتشاف معادن دو منطقه زواریون و سلفچگان قم با موانع قانونی روبه‌رو است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تأکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر وضعیت معادن دو منطقه سلفچگان و زواریون گفت: به دلیل موانع قانونی، هنوز پروانه اکتشاف طلا، مس و آهن در این مناطق صادر نشده است.
اکتشاف معادن دو منطقه زواریون و سلفچگان قم با موانع قانونی روبه‌رو است
اکتشاف معادن دو منطقه زواریون و سلفچگان قم با موانع قانونی روبه‌رو است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به عقب بودن پروژه‌های معدن قم از برنامه‌ها اظهار داشت: جزو سه استانی بودیم که ژئوفیزیک هوایی  برای این معادن انجام و در دو منطقه سلفچگان و زواریون قم 17 محدوده معدنی با سه عنصر فلزی آهن، مس و طلا شناسایی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تأکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر وضعیت این معادن گفت: به دلیل موانع قانونی، هنوز پروانه اکتشاف طلا، مس و آهن در این مناطق صادر نشده است.

به گفته سیجانی تکمیل و راه‌اندازی 110 طرح نیمه‌تمام صنعتی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی سازمان صمت در سال جاری هستند که این واحدها بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی از آغاز تکمیل 85 طرح توسعه‌ای از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح‌ها 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که با تکمیل این طرح‌ها برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

در ادامه جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه تمام تعهدات توسعه گلخانه‌ها و گیاهان دارویی در 12 هکتار انجام‌شده است، اظهار داشت: هر سه پروژه اقتصاد مقاومتی استان پیشرفت خوبی داشته است، همچنین امیدواریم امسال در زمینه توسعه گلخانه‌ها و گیاهان دارویی از سطح زیر کشت 12 هکتار به 100 هکتار برسانیم.

وی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در زمینه اصلاح الگوی کشت استان نیز گفت: این کار را در دو دشت استان در حال پیگیری هستیم و موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشته ایم.

پورمیدانی در مورد اعتبارات تخصیص‌یافته به اصلاح الگوی کشت نیز ابراز کرد: در این بخش با کمبود اعتبارات روبرو هستیم و پروژه‌ها را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان با بیان اینکه حفر چاه سبب افزایش بهره‌وری مصرف آب می‌شود، گفت: کم کردن دبی چاه‌ها به این صورتی که مسئولان در حال انجام هستند قانونی نبوده و مخل تولید است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb90bw.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما