دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 84691
منبع : خبرگزاری ايرنا
برای تامین ۸۰ واگن؛

رییس شورای شهر: مصوبه دولت پیشرفت متروی قم را تسهیل کرد

قم نيوز : رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای تامین ۸۰ دستگاه واگن مترو برای این شهر گفت: بر اساس این مصوبه، تامین واگن‌های موردنیاز مترو قم از خارج تسهیل می‌شود.
رییس شورای شهر: مصوبه دولت پیشرفت متروی قم را تسهیل کرد
رییس شورای شهر: مصوبه دولت پیشرفت متروی قم را تسهیل کرد
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی روز دوشنبه در یک‌صد و بیست و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: پیش‌ازاین قرار بود که واگن‌های مترو قم از داخل تامین شود که با این مصوبه، اجازه استفاده از واگن‌های وارداتی برای مترو این شهر داده‌ شده است.

هیات وزیران در جلسه ۴ دی‌ماه امسال با اصلاح مصوبه قبلی خود با واردات ۸۰ دستگاه واگن برای متروی قم موافقت کرد.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آغاز شد، راه‌اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آلودگی هوا و توجه به اهمیت ضرورت حراست از محیط‌زیست در قم، گفت: عوامل آلایندگی باید به‌دقت موردمطالعه قرار گیرد و همچنین راهکارهای مناسب، متناسب با هر یک از این علت‌ها در دستور کار تمام دستگاه‌ها قرار گیرد.

جلالی ادامه داد: تاکنون سهم بخش‌های مختلف صنعت، خودرو، موتورسیکلت و نیروگاه حرارتی استان در آلایندگی مشخص نشده است ولی ازآنجایی‌که موضوع توسعه حمل‌ونقل عمومی در کاهش آلایندگی بسیار موثر بوده است، اقدام‌های خوبی در این زمینه به‌ویژه توسعه اتوبوس‌رانی و مترو در قم انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی شده و ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در حال بازسازی اساسی است که این نشان می‌دهد مدیریت شهری سهم خود را در کاهش آلایندگی و افزایش حمل‌ونقل عمومی استان انجام داده است.

وی گفت: انتظار استان‌ها تقویت بودجه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه برای کلان‌شهرها در بودجه سال ۹۹ کشور است.

جلالی تاکید کرد: همه مسئولان استان پیرامون کاهش آلودگی هوا دغدغه دارند ولی این دغدغه به‌تنهایی کافی نیست بلکه نیاز به اقدام عملی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در قم، گفت: باید راهکار لازم برای کاهش آلودگی این وسایل نقلیه در استان اندیشیده شده و نسبت به کاهش آلودگی نیروگاه حرارتی و واحدهای صنعتی استان اهتمام ویژه‌ای شود.

۶۰  درصد درآمدهای شهرداری قم محقق شد

جلالی با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری قم از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه گفت: در این مدت مجموع درآمدهای شهرداری در سرفصل‌های مختلف ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که این رقم ۶۰ درصد از چشم‌انداز تعریف‌شده لایحه بوده است.

وی افزود: درآمد شهرداری قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد رشد داشته و این در حالی است که در سرفصل مالیات بر ارزش‌افزوده ۴۵ درصد کاهش داشته است که این نشان می‌دهد دستگاه‌های مختلف سهم خود از مالیات ارزش‌افزوده را به‌موقع پرداخت نکرده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه در حوزه سرمایه‌داری عملکرد شهرداری در ۹ ماه امسال، ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اظهار داشت: در مجموع، عملکرد حوزه سرمایه‌گذاری در این مدت، ۳۱ درصد از مجموع برنامه بوده است.

وی گفت: از مجموع ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد شهرداری قم در این مدت، ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال مربوط به شهرداری مرکز و بقیه عملکرد شهرداری‌های مناطق بوده است که در این زمینه منطقه ۶ با ۱۱۶ درصد و منطقه پنج با ۵۰ درصد بیشترین و کمترین تحقق درآمدی را داشته‌اند.

جلالی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از ۱۴ سازمان شهرداری قم، سازمان پسماند با تحقق ۲۲۴ درصد از مجموعه و سازمان بهسازی و نوسازی با ۲۷ درصد دارای بیشترین و کمترین تحقق درآمد بوده‌اند.

مشکل جدی در توسعه زیرساخت‌های بلوار پیامبر اعظم(ص)

 وی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز قرارداد با موضوع مشارکت در احداث مجتمع تجاری مسکونی در بخشی از عرصه بلوک sw۱۸ بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: برای توسعه زیرساخت‌های این بلوار نگرانی‌های جدی وجود دارد.

جلالی گفت: در زمینه تامین گاز برای این بلوار مشکلی وجود ندارد ولی مشکل اساسی، ضعف شدید زیرساخت آب و برق است.

۹ دی نقطه‌ای تاریخی برای جمهوری اسلامی است

وی همچنین با گرامیداشت نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: ۹ دی‌ماه نقطه‌ای تاریخی برای جمهوری اسلامی بود و مردم نشان دادند هر جا انقلاب، اسلام و نظام تهدید شود هیچ‌گاه ساکت نبوده و وارد عرصه شده و به وظیفه و رسالت خود به‌خوبی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchz-n6.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما