دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 84695
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله فاضل لنکرانی: آمادگی برای شهادت بزرگترین پیام شهداست

قم نيوز : کسی که از شهادت صحبت می‌ کند باید درک عمیقی از این مسأله داشته باشد از این رو بهترین تعبیرات و حرف ها را باید در کلام بزرگانی از جمله امام و رهبری جستجو کرد که البته ریشه کلام آنها نیز در قرآن و کلام اهل بیت(ع) است.
آمادگی برای شهادت بزرگترین پیام شهداست/ انقلاب اسلامی حقیقت شهادت را زنده کرد
آمادگی برای شهادت بزرگترین پیام شهداست/ انقلاب اسلامی حقیقت شهادت را زنده کرد
به گزارش قم نیوز آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی  امروز در دیدار با احمد حاجی زاده مدیر اجرایی کنگره شش هزار شهید استان قم گفت: بحمدالله یک سرمایه گرانقدری هم در فرمایشات امام راحل و هم در فرمایشات رهبری معظم انقلاب داریم که خودش از سرمایه های غنی و سنگین و با عظمت برای مجموعه شهدا است، یعنی امام و رهبری واقعا عمیق ترین درک را نسبت به شهادت دارند.

وی افزود: هشت ساله دفاع مقدس شهادت را در همه خانه ها ومراکز برد که این خودش یک مسأله مهمی به شمار می‌ رود یعنی یکی از برکات این نظام و انقلاب همین شهدا هستند و شاید بتوان گفت بزرگترین برکت انقلاب، همین شهیدان هستند.

آیت الله  محمد جواد فاضل‌لنکرانی با اشاره به انتقاد برخی افراد مبنی برکشته شدن مردم در دفاع مقدس تاکید کرد: این افراد غافل هستند که اگر مسؤولی مقصر است و یا اگر فردی نتوانسته وظیفه خود را انجام بدهد، تقصیر خودش است و این ربطی به انقلاب و نظام اسلامی ندارد که شهیدان در راه حفظ آن به اوج مقام انسانیت رسیدند.

وی با اشاره به این که به برکت انقلاب اسلامی مسأله شهادت در همه اقشار جامعه رسوخ پیدا کرد، ابراز کرد: نکته مهم این است که چگونه از این نعمت خدا بهتر استفاده کنیم؛ خدا ده ها هزار شهید به این کشور عنایت کرده ولی سالی یک بار مجلس گرفتن و یاد کردن آنها در این حد قطعا کافی نیست، از این رو به عقیده من باید روحیه و منش زندگی شهدا به متن جامعه منتقل شود که یکی از بهترین راه ها ساخت مستندهایی زیبا در این جهت است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه آمادگی برای شهادت بزرگترین پیام شهدا به ما می باشد خاطر نشان ساخت: کسی که از شهادت صحبت می‌ کند باید درک عمیقی از این مسأله داشته باشد از این رو بهترین تعبیرات و حرف ها را باید در کلام بزرگانی از جمله امام و رهبری جستجو کرد که  البته ریشه کلام آنها نیز در قرآن و کلام اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی حقیقت شهید و شهادت را زنده کرد، گفت: قبل از انقلاب در توده مردم، شهادت به این نحو عامی که امروز مطرح است، نبود و نهایتا در مورد امام حسین(ع) به عنوان شهید بزرگ و اهل بیت(ع) و برخی از یاران ائمه اطهار(ع) صحبت می‌ شد ولی به برکت انقلاب، بحث شهید و شهادت در جامعه ما زنده شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن تأکید بر لزوم معرفی اقشار شهدا به مردم گفت: برخی از مردم جامعه ما  هنوز آمار شهدای روحانیت را نمی دانند، در حالی که تعداد زیادی از شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم از همین شهدای بزرگوار بودند که لازم است با برنامه ریزی در ضمن این کنگره ها شهدای روحانی نیز به مردم بیش از پیش معرفی شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbs0bw.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما