چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 84755
منبع : خبرگزاری فارس

خودکفاشدن 600 خانوار زیرپوشش کمیته امداد در قم

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: 600 خانوار زیرپوشش این نهاد در استان در سال جاری خودکفا شدند .
خودکفاشدن 600 خانوار زیرپوشش کمیته امداد در قم
خودکفاشدن 600 خانوار زیرپوشش کمیته امداد در قم
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار با اشاره به هدف فعالیت‌های کمیته امداد اظهار کرد: نقطه نهایی فعالیت‌های این نهاد، توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش است، عمده خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد در استان قم، خانوارهای با سرپرست خانوار زن هستند.

وی ادامه داد: امسال هزار و 27 نفر از مددجویان کمیته امداد استان قم را برای اشتغال شناسایی کردیم و به آن‌ها مشاوره شغلی دادیم، این افراد از سوی کمیته امداد استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های قم معرفی شدند، اما تاکنون تنها 452 نفر از آن‌ها توانستند تسهیلات اخذ کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: سخت گیری بانک‌ها در اخذ وثیقه، دلیل عدم دریافت تسهیلات اشتغال توسط مددجویان کمیته امداد است، البته با راه اندازی صندوق ضمانت بانک‌ها در کمیته امداد قم از ماه آتی این مشکل حل می‌شود.

میرشکار با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد استان قم اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه ولایت در سال جاری به 339 نفر در استان، تسهیلات بابت اشتغال پرداخت کرد که مجموع این تسهیلات دو میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: امسال 38 نفر از مددجویان کمیته امداد استان قم را بابت کاریابی به شرکت‌ها معرفی کردیم، همچنین 175 نفر دیگر از این مددجویان از تسهیلات اشتغال روستایی در استان در سال جاری بهره مند شدند، اعتبارات زیادی برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در قم وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: 600 خانوار زیرپوشش این نهاد در استان در سال جاری خودکفا شدند و در 17 بهمن جشنی برای خودکفا شدن هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان قم برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciwyav.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما