پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 84780
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای 2300 کیلومتر شبکه توزیع آب در استان قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از اجرای 2 هزار و 300 کیلومتر شبکه آب در استان قم خبر داد و بیان کرد: تاسیس آزمایشگاه‌های مرکزی پیشرفته در چهارشاخصه مهم از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب در استان قم است که از این آزمایشگاه‌ها به عنوان پیشرفته ترین آزمایشگاه‌های پیشرفته کشور و منطقه یاد می‌شود.
اجرای 2300 کیلومتر شبکه توزیع آب در استان قم
اجرای 2300 کیلومتر شبکه توزیع آب در استان قم
به گزارش قم نیوز علی جان صادق‌پور ظهر امروز در نشست خبری که در شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، اظهار کرد: 11 دی ماه سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب است که این شرکت از بدو تاسیس به عنوان یکی از نهادهای فعال و پویا در راستای خدمات رسانی مردم عمل کرده است.

وی با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: جای خرسندی دارد که امروز تمام شهروندان شهری و روستایی در استان قم از نعمت آب بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، تاسیس چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهر قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تصفیه خانه‌ها با ظرفیت تصفیه فاضلاب برای جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر فعالیت دارند و به همین میزان نیز شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب تاسیس شده است.

وی از اجرای 2 هزار و 300 کیلومتر شبکه آب در استان قم خبر داد و بیان کرد: تاسیس آزمایشگاه‌های مرکزی پیشرفته در چهارشاخصه مهم از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب در استان قم است که از این آزمایشگاه‌ها به عنوان پیشرفته ترین آزمایشگاه‌های پیشرفته کشور و منطقه یاد می‌شود.

صادق‌پور در ادامه سخنانش به سیستم مشترک جمع آوری فاضلاب اشاره و بیان کرد: این پروژه یک حرکت پرشتاب در راستای ارائه خدمات به مشترکین شهری و روستایی است که موفق شدیم زیرساخت‌های لازم آن را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم از سال 71 فعالیت خود را در قم آغاز کرده است، بیان کرد: اختصاص 112 هزار و 600 انشعاب فاضلاب، افزایش حلقه‌‌های چاه آب استان قم از 6 به 71 حلقه چاه از جمله اقدامات این شرکت در طول 28 سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: تولید برق به میزان303 هزار و 145 کیلو وات، احداث چهار تصفیه خانه فاضلاب، تاسیس چهار آزمایشگاه پیشرفته، ایجاد سامانه  GISو سامانه 122 نیز از دیگر اقداماتی است که این شرکت با وجود تمام مشکلات و تحریم‌ها در راستای خدمت رسانی به مردم انجام داده است.

وی به نقش مهم و موثر شرکت آب و فاضلاب استان قم در حمایت از تولیدات داخلی اشاره و بیان کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم 202 کیلومتر توسعه شبکه آب، 118 کیلومتر اصلاح شبکه آب، 265 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، رفع بیش از 107 هزار و 500 حادثه و واگذاری 84 هزار و 700 انشعاب صورت گرفته است.

صادق‌پور با اشاره به اجرا و افتتاح 15 پروژه مهم با اعتباری معادل 141 میلیارد تومان در سال گذشته بیان کرد: احداث ساختمان کلرزنی، راه اندازی سایت خورشیدی 100 کیلو واتی، نصب بیش از 28 فقره فاضلاب، مطالعه و طراحی اجرای فاضلاب پردیسان از مهمترین این پروژه‌ها محسوب می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به تلاش شرکت آب و فاضلاب قم برای رفع برخی مشکلات منطقه پردیسان اشاره کرد و گفت: احداث شبکه فاضلاب از خدماتی است که از سوی این شرکت در پردیسان در حال اجرایی شدن است که از آن منطقه وسیع فقط 7هزار واحد باقی مانده تا دسترسی به شبکه فاضلاب داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهره‌برداری از پروژه‌های تحت نظارت وزارت نیرو یاد کرد و گفت: ازجمله مهمترین پروژه‌هایی که امسال در دستورکار داریم می‌توان به پروژه خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر با اعتبار 25 میلیارد تومان، تکمیل تصفیه خانه 50 هزار نفری، 60 کیلومتر اصلاح شبکه، توسعه شبکه فاضلاب در بخش‌های مختلف و... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه چندین پروژه نیز با کمک خود مردم درحال انجام است، عنوان کرد: ظرفیتی که برای تصفیه فاضلاب قم و پردیسان در اختیار داریم تنها 50 درصد جمعیت را پوشش می‌دهد و به دنبال احداث تصفیه خانه مجزا در منطقه پردیسان هستیم.

صادق‌پور در بخش دیگری از سخنان خویش از اجرای برنامه مشترک قرائت کنتور خبر داد و بیان کرد: سامانه تست کنتور از شبکه اینترنت به زودی راه اندازی خواهد شد که تمام فعالیت‌های مربوط به آن توسط نیروهای بومی انجام می شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgzu97.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما