پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 84786

بقای نیروهای آمریکایی در عراق حرام است

قم نيوز : دفتر آیت الله حائری مرجع تقلید شیعیان با صدور بیانیه ای در واکنش به حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع الحشد الشعبی، فتوای این مرجع تقلید شیعیان عراق بر حرمت بقای نظامیان آمریکایی در این کشور را تکرار کرد.
بقای نیروهای آمریکایی در عراق حرام است
به گزارش قم نیوز دفتر آیت الله سید کاظم حائری مرجع تقلید شیعیان با صدور بیانیه ای نسبت به حمله آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهر القائم در استان الانبار عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه با اشاره به فتوای آیت الله حائری در حرمت بقای نیروهای آمریکایی در عراق، جنایت این نیروها در به شهادت رساندن جمعی از رزمندگان الحشد الشعبی را ناشی از ضعف در موضع گیری در قبال آمریکا در عراق دانسته شد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

(وَإِنْ كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ * فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ) آیات 46 و 47 سوره ابراهیم

ای مومنان بزرگوار، خبر هجوم وحشیانه به مقرهای نیروهای مسلح عراق در مرزهای این کشور توسط نیروهای متجاوز تروریست آمریکایی به دست ما رسید، حمله ای که به شهادت و مجروح شدن جمعی از رزمندگان الحشد الشعبی منجر شد، ما این حمله و شهادت فرزندان عراق و نقض حاکمیت این کشور را محکوم می کنیم و به خانواده های شهدای این حمله تسلیت می گویم و صبر جزیل را برای این خانواده ها از خداوند مسئلت می کنیم.


ای برادران و عشایر بزرگوار عراق، آیت الله حائری پیش از این در بیانیه ای، حرمت بقای نیروهای آمریکایی و عدم جواز توجیه بقای این نیروها را بیان فرمودند و این مساله را بارها تکرار کردند، اما مسئولان عراقی در قبال تجاوزهای آمریکایی ها به بیان محکومیت بسنده نمودند و به این دستور مرجعیت تن ندادند، همان گونه که به درخواست ملت برای فعالیت در راستای مصلحت وطن پاسخ ندادند، ملتی که از حداقل حق خود برای امنیت و زندگی کریمانه محروم است.

امروز بعد از ضعف در موضع گیری و کوتاهی در مقابله با دشمن شاهد تجاوز نیروهای تروریستی آمریکایی به مقدسات عراق و ریختن خون نیروهای مسلح این کشور هستیم، به گونه ای که آمریکا رسما مسئولیت را به عهده می گیرد و و حتی عناصری را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با اموال کشورهای عربی خلیج فارس و همکاری رژیم صهیونیستی به مزدوری می گیرد تا وضعیت امنیتی کشور را به هم بریزند و بی گناهان را بکشند و ناآرامی به وجود آورند و به اموال عمومی و خصوصی تعدی کنند و مدارس و ادارات را با تهدید سلاح به بهانه تظاهرات و اعتراض و مطالبه حقوق ملت به تعطیلی بکشانند.

 ملتی که از آنچه آنها می خواهند، مبرا است، پس کشتند و اجساد را بر تیرها معلق کردند و اجساد فرزندان این ملت مظلوم را به نام ملت به نمایش گذاشتند؛ همه این اتفاقات در غیاب اتحاد بین فرزندان مومن مخلص عراق و ضعف در بصیرت در برخی از تظاهرکنندگان محق و مطاله کنندگان زندگی کریمانه و وطن امن رخ داد.

ما به خداوند و ملت مان امید زیادی داریم و امیدواریم که مکرآمریکا و ارتش الکترونیکی خبیثش به خودش برگردد.

خداوند در آیات 46 و 47 سوره ابراهیم فرمود: (مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَإِنْ كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ * فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccemq4.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما