پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 84814
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو شورای عالی حوزه های علمیه: فعالیت های علمی مهم ترین دغدغه آیت الله محقق داماد بود

قم نيوز : عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آیت الله محقق داماد عاشق علم و درس وبحث بود و کارهای علمی خود را هیچگاه تعطیل نمی کرد وحتی در روزهای تعطیلی نیز دروس خود را قطع نمی کرد،وقتی هم در آستانه وفات قرار داشت، تنها نگرانی اش تعطیلی کارهای علمی بود.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:فعالیت های علمی مهم ترین دغدغه آیت الله محقق داماد بود
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:فعالیت های علمی مهم ترین دغدغه آیت الله محقق داماد بود
به گزارش قم نیوز آیت الله رضا استادی پیش از ظهر امروز در همایش آموزگار فقاهت که به مناسبت نکوداشت آیت الله سید محمد محقق داماد(ره) در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: علما و فقهای ما در طول تاریخ رنج و زحمت بسیار زیادی کشیدند تا جایی که خیلی از آنها زیر شکنجه های شدید به شهادت می‌ رسیدند ولی هیچ گاه از اصول اعتقادی خود دست برنمی داشتند.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله محقق داماد بیان کرد: زندگی و زهد مرحوم آیت الله العظمی داماد نمود ویژه ای داشت و خداترسی و تقوا را مردم در چهره و سخن و عمل ایشان می‌ دیدند، از این رو در تمام طبقات حوزه علمیه از پایین ترین سطوح طلبگی تا بالاترین آن باید این گونه تقوایی داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: باید از این نکوداشت ها و معرفی این اعاظم این درس را بگیریم که راه خود را انتخاب کنیم، علمایی مانند آیت الله داماد عاشق علم بودند و در ایام تعطیل نیز همواره به تحصیل می پرداختند.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وضعیت علمی و زندگی و تقوای علمای سابق از جمله آیت الله محقق داماد درس و الگویی برای طلاب و فضلای امروز است، ادامه داد: آیت الله داماد یک فقیه ارجمند و شخصیت شناخته شده در حوزه علمیه است، دیانت مردم وام دار فقهای بزرگی است که معارف را حفظ کردند و طوری زندگی کردند که مردم دین را در آنها لمس کردند.

آیت الله استادی عنوان کرد: این عالم دینی نزدیک به چهل سال در حوزه علمیه زندگی کردند و شیوه زندگی ایشان تأثیر بسزایی در زندگی و حیات مردم به ویژه طلاب داشت از این رو معرفی این گونه اعاظم در همایش ها به ما درس زندگی علمی، اخلاقی و تقوایی می‌ دهد.

وی گفت: آیت الله محقق داماد در دوران بیماری غصه می خوردند که این بیماری ها ایشان را از بحث های علمی جدا می کرد؛ ما در تمامی طبقات باید در عمل نشان بدهیم که خداترس هستیم، مردم خداترسی را در اعمال آیت الله داماد می دیدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: آیت الله محقق داماد عاشق علم و درس وبحث بود و کارهای علمی خود را هیچگاه تعطیل نمی کرد وحتی در روزهای تعطیلی نیز دروس خود را قطع نمی کرد؛ وقتی هم در آستانه وفات قرار داشت، تنها نگرانی اش تعطیلی کارهای علمی بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceev8v.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما