جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 84840
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) طی مراسمی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی‌داشته و در سوگ از دست دادن این شخصیت به عزاداری پرداختند.
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در حرم حضرت معصومه(س)
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز نخستین مراسم بزرگداشت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی به‌ویژه ابو مهدی المهندس و شهدای مدافع امنیت با حضور خانواده‌های شهدای امنیت، مردم ولایت‌مدار و بصیر قم و زائران در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که امشب بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س)، سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح استان قم و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حامد کاشانی سخنران حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی با اشاره به اینکه یک احساس دل‌شکستگی همراه با غبطه قلب همه مردم ایران را فراگرفته است، اظهار کرد: شیعه در طول تاریخ مظلوم بوده اما خیلی رشد کرده و ریشه اعتقادات تشیع به‌واسطه ریخته شدن خون‌هایی مظلومان شکل‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حضور حضرت زهرا سلام‌الله علیها بر سر مزار شهدای احد آن‌هم هفته‌ای دومرتبه، نشان‌دهنده اسراری است که باید برای ما الگو باشد.

کاشانی یادآور شد: یاد شهیدان انسان را به سمت حق‌گرایی پیش می‌برد و زمانی که حضرت زهرا(س) بر سر مزار شهدا حاضر می‌شدند، می‌خواستند به مردم بفهمانند اگر حمزه و جعفر بودند، هیچ‌گاه ولی خدا تنها نمی‌شدند و حضرت برای خالی شدن مدافعان ولایت همواره جایگاه این دو بزرگوار را به مردم گوشزد می‌کردند.

این استاد حوزه افزود: اوضاع امروز مکتب تشیع نسبت به گذشته خیلی فرق کرده و خون شهدا باعث برکت شده و دشمنان را به هراس وا‌داشته است؛ اگر امروز اعلام کنند چه فردی می‌خواهد انتقام شهید سلیمانی و هم‌رزمانش را بگیرد، صدها هزار نفر اعلام آمادگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک زندگی ولایی و جهادی داشت و به ندای حضرت علی(ع) لبیک گفت؛ وی در حقیقت به سپاه حضرت ملحق شدند.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: شهید سلیمانی در این مسیر هیچ‌گاه احساس خستگی نکرد و زمانی که اوضاع جهادی بر ایشان سخت‌تر می‌شد، مستحکم‌تر و استوارتر می‌شد.

کاشانی یادآور شد: حیف بود شهید سلیمانی در بستر از دنیا برود و شهادت حق ایشان بود؛ مسیر شهید سلیمانی بازنشستگی، خستگی و… ندارد به همین خاطر انسان احساس تمام شدن مأموریت را ندارد، چراکه راه جهاد و ولایت راه حق است و مبارزه با استکبار ختم به سعادت می‌شود.

همچنین، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و میثم مطیعی از مداحان اهل‌بیت(س) نیز به روضه‌خوانی پرداخت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzj0j.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما