دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۲۷
کد مطلب : 84931
منبع : خبرگزاری فارس

شهادت «سردار سلیمانی» منبر جهانی پدید آورد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی را پدیدآورنده یک منبر گویا در سطح بین الملل دانست که می تواند مخاطبان بسیار زیادتری را نسبت به زمان حیات وی جلب و جذب کند.
شهادت «سردار سلیمانی» منبر جهانی پدید آورد
شهادت «سردار سلیمانی» منبر جهانی پدید آورد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسین عابدینی در نشست بصیرتی «قم سرچشمه انقلاب» که یک شنبه شب در مسجد شهید سید مصطفی خمینی این شهر برگزار شد با بیان اهمیت تبدیل مرز وجودی انسان از منِ فردی به منِ خدایی خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از افرادی است که منِ ایمان را عَلَم کرد و همین امر سبب شد که امروز نه تنها هموطنانش برایش می گریند، بلکه همه آزادیخواهان جهان سوگوار اویند.

وی اضافه کرد: وقتی این مرز وجودی برای خدا باشد، آن گاه شخص به وظیفه اش می اندیشد، چه این وظیفه کمک به هموطنان سیل زده در خوزستان باشد، چه جنگ علیه جریان تکفیری در سوریه و چه حضور فعالانه در عراق برای ایجاد اصلاح بین گروه ها و احزاب.

 

ثمرات و برکات خون شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت

مدیر حوزه علمیه ثامن الائمه (ع) قم در عین حال شهادت این گونه افراد و ریخته شدن خون آن ها بر اثر مجاهدت در راه خدا را دارای نتایج فراوانی برشمرد که یکی از آن ها، شناخت بیشتر دشمنان است.

وی افزود: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، اگرچه حضرت امام راحل (ره) در رأس نظام نورافشانی می کردند، اما همه اذعان داشتند که انقلاب نیاز به یک عقبه فکری و پشتوانه علمی دارد.

حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: در آن زمان البته متفکران و اندیشمندانی مانند علامه آیت الله مطهری حاضر بودند، اما وقتی وی را به شهادت رساندند، اندیشه اش تبدیل به یک عقبه فکری برای انقلاب شد که این از اثرات ریخته شدن خون در راه خدا و شهادت است.

وی گفت: باید اذعان کرد که شهادت سردار سلیمانی هم دارای برکات فراوان برای انقلاب اسلامی است که حتی این ثمرات از زمان حیات وی هم بیشتر خواهد بود.

 

شهادت قاسم سلیمانی، بعثت وجودی وی بود

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که شهادت سردار سلیمانی نحوه ای از بعثت وجودی وی را برملا کرده است گفت: بنابراین اگر عمل انسان به مرز ایمان گِرِه بخورد، اثرش چندین برابر می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: وقتی افق و قله انقلاب اسلامی، ظهور حضرت بقیت الله الاعظم (عج) و برپایی عدالت در سراسر جهان تعریف شود، آن گاه در این مسیر هم دشمنان و موانع حقیر و خوار و هم این که خسته شدن در این راه بی معنا می شود.

 

پیام مقتدرانه حضرت آقا، دشمن را به زبونی کشانده است

عابدینی همچنین با اشاره به تعبیر حضرت آقا مبنی بر «انتقام سخت» از عاملان ترور شهید سلیمانی گفت: همه در همین دو روز اخیر می بینیم که این بیان مقتدرانه سبب شده تا دشمن ضمن آن که در موضع ضعف قرار گرفته است، تلاش دارد تا واسطه های زیادی برای جلوگیری از این انتقام سخت برقرار کند.

وی افزود: مردم ما با این که می دانند این انتقام سخت از آمریکا ممکن است باز هم تبعاتی داشته باشد، اما باز هم مُنتقِم خون شهید سلیمانی هستند و این امر را در این چند روز یکصدا فریاد زده اند.

 

«انتقام سخت» با توجه به نقاط ضعف دشمن محقق می شود

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: البته این انتقام سخت باید با هدف قرار دادن نقطه ضعف دشمن عملیاتی شود، یعنی باید با عمل به دستورالعمل قرآنی نبرد حق و باطل، از جایی به دشمن ضربه بزنیم که فکرش را هم نمی کند، مسئله ای که خواب را از چشمان دشمنان ربوده و ان شاء الله با مجاهدت و ایثارگری مجاهدان راه خدا به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezo8v.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما