يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 8495

پردیس قم دانشگاه تهران بین‌المللی شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس پردیس قم دانشگاه تهران گفت: با تصویب هیئت منتخب شورای دانشگاه تهران، پردیس قم بین‌المللی شد.
پردیس قم دانشگاه تهران بین‌المللی شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام رضا برنجکار با اشاره به برنامه‌های آینده پردیس قم دانشگاه تهران اظهار کرد: پردیس قم سال گذشته طرحی را به دانشگاه تهران در خصوص بین‌المللی شدن ارائه داد.

وی ادامه داد: این طرح پس از بیان ضرورت‌های کار در عرصه بین‌الملل به خصوص با توجه به بیداری اسلامی و فعالیت‌هایی که ما در این زمینه می‌توانیم انجام دهیم، تدوین شده و به هیئت رییسه دانشگاه تهران ارائه شد.

رییس پردیس قم دانشگاه تهران ابراز کرد: همکاری اساتید پردیس قم با اساتید دانشگاه‌های جهان، جذب و تربیت دانشجویان خارجی، برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی برای معرفی مفاهیم اسلامی در عرصه جهانی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت اسلام شناسی و شیعه‌شناسی و ارائه برخی رشته‌ها به صورت مجازی برای دانشجویان خارجی از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: در نظر داریم در آینده به عده‌ای از دانشجویان زبان عربی و انگلیسی را در پردیس قم آموزش دهیم و نشریات دانشگاه را برای انتشار به زبان‌های دیگر تقویت کنیم.

برنجکار اضافه کرد: یکی از برنامه‌ها در این زمینه مسلط کردن اساتید به زبان‌های عربی و انگلیسی به صورتی است که بتوانند به این زبان‌ها تدریس کنند.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط میان پردیس قم و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی برای انتقال تجربیات و معرفی ظرفیت‌های دانشجویان و اساتید این دانشگاه از دیگر برنامه‌ها در زمینه بین‌المللی شدن است.

رییس پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر در پردیس قم نشریاتی به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر می‌شود، ابراز داشت: قرار است این نشریات گسترش پیدا کرده و برخی به صورت مشترک با دیگر دانشگاه‌های جهان به چاپ برسند.

وی افزود: هدف اصلی در این طرح تقویت ارتباطات بین‌المللی در راستای ایجاد ارتباط با اساتید و دانشگاه‌های دیگر کشورها به منظور انتقال ارزش‌ها در این حوزه است.

برنجکار خاطرنشان کرد: این پردیس به خصوص در حوزه جهان عرب و جهان اسلام برنامه‌های مفصل‌تری برای اجرا دارد که البته در این میان از دیگر کشورها نیز غافل نبوده‌ است.

وی عنوان کرد: این طرح در هیئت منتخب دانشگاه‌ها که نماینده همه واحدهای دانشگاه است، مطرح شده و در ۱۲ مرداد به تصویب نهایی رسید.

رییس پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه ابراز کرد: شرایط کنونی جهان این نوید را به ما می‌دهد که عرصه برای کار در حوزه بین‌الملل فراهم شده و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

وی گفت: از طرفی نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی کشور این وظیفه را دارند که از اشتیاق امروز دنیا برای عرضه مفاهیم اسلامی به صورت صحیح استفاده کنند که این موضوع به برنامه‌ریزی دقیق برای ورود به عرصه بین‌الملل نیاز دارد.

برنجکار با اشاره به ظرفیت‌های پردیس قم دانشگاه تهران برای این منظور اظهار کرد: بخشی از این ظرفیت‌ها به توانایی‌های اساتید بر می‌گردد.

وی افزود: پردیس قم دانشگاه تهران اساتیدی دارد که علاوه بر مدرک دانشگاهی دروس حوزوی را نیز به اتمام رسانده‌ و توانایی خوبی در تلفیق علوم جدید و مباحث دینی دارند.

رییس پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به دیگر ظرفیت‌های این دانشگاه ابراز داشت: ظرفیت‌های دیگری مانند کتابخانه تخصصی، خوابگاه و فضای آموزشی وجود دارد که می‌تواند در امر بین‌المللی شدن این دانشگاه را یاری کند.

وی با اشاره به اقدامات پردیس قم دانشگاه تهران برای آماده کردن زیرساخت‌ها در این زمینه اظهار کرد: در حال حاضر دو خوابگاه و دو ساختمان آموزشی در دست ساخت در این دانشگاه وجود دارد که اگر این دو پروژه به اتمام برسد کمک بسیاری به فعالیت‌های جدید دانشگاه خواهد کرد.

برنجکار با اشاره به کمبودهایی که برای انجام این ماموریت‌ها وجود دارد، ادامه داد: تعلیم و تربیت نیروی انسانی در سطح بین‌الملل نیاز به امکانات گسترده‌تری دارد که به مرور زمان مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.wn6t23nkmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما